اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون رئیس‌جمهور و استاندار آذربایجان‌شرقی

پایان مرمت بخش‌های مختلف بازار جهانی تبریز رونمایی شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون رئیس‌جمهور و استاندار آذربایجان‌شرقی از پایان کار مرمت و بازسازی بخش‌های سوخته راسته دودری‌ها (ایکی قاپیلار)، سرای کمپانی و سقط فروشان بازار جهانی تبریز رونمایی شد.

پایان مرمت بخش‌های مختلف بازار جهانی تبریز رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کار مرمت بخش‌های سوخته بازار تبریز شامل سرای ایکی‌قاپیلی (دودری)، سقط فروشان و دالان کمپانی که در آبان سال 88 دچار حریق و تخریب شده بود با 40 میلیارد ریال اعتبار انجام یافته است.

تراب محمدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در این مراسم گفت: بازار دودری‌ها که در آبان‌ماه سال 88 دچار حریق گسترده‌ای شده و بخش‌های عمده‌ای از آن سوخته بود، پس از پایان کامل عملیات مرمتی موفقیت‌آمیز، اکنون آماده افتتاح شده است.

وی خاطرنشان کرد: سرای دودری‌ها با اختصاص اعتبارات ویژه سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی، با وجود وسعت محل آتش‌سوزی، به سرعت مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در رابطه با اقدامات انجام شده در بازار برای پیشگیری از حوادثی نظیر آتش‌سوزی گفت: کپسول‌های آتش‌نشانی در نقاط مختلف بازار نصب و مجموعه بازار جهانی تبریز به سیستم ایمنی تجهیز شده است.

محمدی همچنین رعایت مسائلی مانند رفع محدودیت‌ها و موانع عبوری بازار نظیر سیم‌کشی غیراصولی و غیرعلمی، سد معبرهای ناشی از تجمیع کالاهای اصناف، وسواس و نظارت بیشتر در مورد جنس، کیفیت و نحوه انبارداری کالاها را از جمله عوامل موثر در پیشگیری از حوادث دانست که در بازار تبریز اعمال شده است.

بازار جهانی تبریز با داشتن بیش از 160 عنصر مختلف، به عنوان بزرگ‌ترین سازه سرپوشیده آجری به هم پیوسته جهان سال 89 در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت و مراسم ثبت جهانی آن با حضور رئیس‌جمهور در تبریز برگزار شده است.

انتهای پیام/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول