اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار بوشهر خبر داد

خسارت 83 میلیارد تومانی بارندگی / 160 میلیمتر متوسط بارندگی در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به خسارت 83 میلیارد تومانی بارندگی‌های اخیر در استان بوشهر گفت: میانگین بارندگی‌ها در 48 ساعت گذشته در استان بوشهر 160 میلیمتر بوده است.

خسارت 83 میلیارد تومانی بارندگی / 160 میلیمتر متوسط بارندگی در استان بوشهر

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون تردد در تمام محورهای استان بوشهر جریان دارد و در همین ارتباط محورهایی که با مشکل مواجه هستند تیم‌های امدادی و پلیس‌ راه و راهداری در آن مناطق حضور دارند.

معاون استاندار بوشهر بیان کرد: متوسط بارندگی در استان بوشهر در طول سال زراعی 230 میلیمتر بوده اما میانگین بارندگی‌ها در 48 ساعت گذشته در استان بوشهر 160 میلیمتر بوده است.

رستمی تصریح کرد: به دلیل اینکه در 72 ساعت گذشته نیز در استان شاهد بارندگی بودیم شدت بارندگی در شب گذشته نیز موجب شد روان‌آب‌های زیادی در مناطق شهری و روستایی جاری شود و این مسیل‌ها و آبراه‌ها موجب شد در برخی مناطق خساراتی به تاسیسات زیربنایی از جمله آب و برق، مبلمان و عمران شهری وارد شود.

وی با بیان اینکه برآورد اولیه خسارت بارندگی در استان بوشهر تاکنون 83 میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: 74 درصد از این میزان خسارت مربوط به شهرستان دشتستان بوده که بیشترین بارندگی 48 ساعت اخیر را نیز در این شهرستان داشتیم.

کشته شدن 4 نفر و تعطیلی مدارس دشتستان

وی گفت: متاسفانه در اثر شدت بارندگی شب گذشته چهار نفر از هم‌استانی‌ها در شهرستان دشتستان جان خود را از دست دادند و مدارس شهرستان دشتستان و جزیره خارگ نیز امروز تعطیل اعلام شده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: تیم‌های امدادی استان بوشهر مشغول کمک‌رسانی هستند و در مناطق روستایی هم که در محاصره آبگرفتگی بودند فعالیت‌های مورد نیاز را انجام می‌دهند.

رستمی با بیان اینکه بیشترین خسارت بارندگی متوجه شهرستان دشتستان بوده است، گفت: آبگرفتگی شهر بوشهر نیز با همکاری نیروهای امدادی تا بامداد امروز حل شده و رفت و آمد در شهر بوشهر جریان دارد.

وی اضافه کرد: شدت بارندگی در جزیره خارگ نیز موجب شد تا برای برخی اماکن مسکونی و تاسیسات زیربنایی مشکلاتی ایجاد شود.

سامانه بارش‌زا از استان بوشهر خارج می‌شود

معاون عمرانی استاندار بوشهر در مورد پیش‌بینی وضعیت جوی استان بوشهر در 24 ساعت آینده هم گفت: بر اساس گزارش هواشناسی، سامانه بارش‌زا که از شمال استان وارد شده بود امروز از جنوب استان خارج شده و تا پایان هفته جاری بارندگی شدیدی در استان نخواهیم داشت.

رستمی گفت: اکنون بیشترین تمرکز نیروهای امدادی در نقاط روستایی شهر بوشهر و شهرستان دشتستان است.

وی بیان کرد: بارندگی شدید شب گذشته موجب شد تا پل کلل در دشتستان با مشکل مواجه شده و تردد به کندی صورت گیرد اما با بررسی و پیگیری‌های انجام شده تردد در تمام محورها در جریان است و محورهایی که با مشکل مواجه هستند تیم‌های امدادی و پلیس‌ راه و راهداری در آن مناطق حضور دارند.

معاون استاندار بوشهر گفت: تیم‌های امدادی در مناطق مختلف مشغول کار و فعالیت هستند تا مشکلاتی که برای تاسیسات زیربنایی ایجاد شده را حل و شرایط را به حالت عادی برگردانند.

رستمی گفت: با توجه به مشکلاتی که برای تاسیسات زیربنایی استان ایجاد شده پیگیری‌هایی از مرکز داریم تا کمک‌های مورد نیاز به استان اختصاص دهند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از آب مصرفی استان از استان‌های همجوار تامین می‌شده و در آن استان‌ها هم بارش باران داشتیم به همین دلیل تامین آب در استان کمی با مشکل مواجه می‌شود به همین دلیل از مردم می‌خواهیم با صرفه‌جویی در مصرف آب و برق مسئولان را در انجام عملیات امدادی کمک کنند.

انتهای پیام/66006/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول