اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

برداشت 6500 تن آفتابگردان از مزارع استان سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی سمنان از برداشت 6 هزار و 528 تن آفتابگردان از مزارع دیم استان خبر داد.

برداشت 6500 تن آفتابگردان از مزارع استان سمنان

امیر رضوی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: در سال جاری 6 هزار و 528 تن آفتابگردان از مزارع دیم استان سمنان برداشت شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری 6 هزار و 400 هکتار از مزارع دیم استان سمنان در منطقه کالپوش به کشت بذر آفتابگردان اختصاص یافت که به طور متوسط از هر هکتار یک‏هزار و 20 کیلوگرم محصول برداشت شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: برای کشت سال جاری با یک‏هزار و 920 نفر از کشاورزان منطقه قرارداد بسته شد و یک‏هزار و 319 هکتار از مزارع کشت شده، زیرپوشش بیمه قرار گرفت.

رضوی اضافه کرد: کشت سال جاری در سطح 185 هکتار به روش مستقیم بدون شخم با دستگاه کشت مستقیم، در سطح 335 هکتار با دستگاه ردیفیکار و در سطح 5 هزار و 880 هکتار به صورت سنتی صورت گرفته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برای کشت آفتابگردان 313 تن انواع کود ازته، فسفاته و ماکرو و یک‏هزار و 300 کیلوگرم بذر اصلاح شده بین کشاورزان طرف قرارداد توزیع شد.

رضوی افزود: رقم کشت شده در منطقه از نوع پروگرس بود و محصول برداشت شده از طریق نمایندگی شرکت دانه‏های روغنی کشور که در منطقه حضور داشت، خریداری شده است.

انتهای پیام/74001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول