اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز برداشت آفتابگردان در شهرستان مرند

9 هزار تن محصول آفتابگردان در مرند تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند گفت: انتظار می‌رود امسال 9 هزار تن محصول آفتابگردان در این شهرستان تولید شود.

9 هزار تن محصول آفتابگردان در مرند تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، جلال رحیم‌زاده پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: شهرستان مرند قطب تولید آفتابگردان در سطح استان است و از لحاظ کشت، آفتابگردان یکی از مهم‌ترین زراعت‌های این منطقه است.

وی، سطح زیرکشت این محصول را در شهرستان مرند چهار هزار و 500 هکتار عنوان کرد و گفت: با توجه به قدمت کشت این محصول در این شهرستان، آگاهی و دانش تجربی زارعان در حد بسیار مطلوب بوده و به علت مناسب بودن طبیعت، آب و هوا از کیفیت خوبی برخوردار است.

رحیم‌زاده، حداکثر عملکرد این محصول در هر هکتار را تا سه تن و متوسط عملکرد آن را دو تن در هکتار عنوان کرد و افزود: مراحل کاشت، داشت و برداشت آفتابگردان عمدتاً به صورت نیمه مکانیزه بوده به این دلیل اشتغالزایی بالایی دارد.

وی با بیان اینکه اخیراً مراحل برداشت آفتابگردان در این شهرستان به صورت مکانیزه درآمده است، به ویژگی‌های آن اشاره و تصریح کرد: در این روش برداشت محصول سریع انجام شده و در نتیجه به باران‌های پائیزه برخورد نمی‌کند.

رحیم‌زاده گفت: این امر زمین را برای کشت غلات پائیزه فراهم می‌کند ضمن آنکه در این روش شاهد کاهش حداقل 50 درصد هزینه برداشت هستیم که این رقم مبلغ  قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه این محصول بعد از برداشت و بوجاری در کارگاه‌های تبدیلی عمل‌آوری شده و به صورت آجیلی علاوه بر مصرف در داخل استان به سایر استان‌ها از جمله تهران نیز فرستاده می‌شود، افزود: در این شهرستان ارقام مختلف آفتابگردان آجیلی از جمله قلمی، بادامی، پسته‌ای و دور سفید کشت می‌شود.

 رحیم‌زاده تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از 9 هزار تن محصول آفتابگردان در این شهرستان تولید شود. 

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول