اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 7 ماه ابتدای سال جاری صورت گرفت

صدور 154 گواهی ایمنی آسانسور توسط اداره کل استاندارد همدان

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان گفت: در طرح بازرسی آسانسورهای منصوبه، در هفت ماه ابتدای سال جاری 154 تأییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور توسط شرکت‌های تأیید صلاحیت شده این اداره کل صادر شد.

صدور 154 گواهی ایمنی آسانسور توسط اداره کل استاندارد همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان، محمد هاشمی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: تمام آسانسورهای نصب شده در کشور بر اساس مصوبه شورای استاندارد (بر مبنای تاریخ صدور پروانه ساختمان) زیر پوشش استاندارد ملی ایران و دستورالعملهای آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه صدور پایان کار ساختمان‌ها منوط به ارائه گواهینامه ایمنی آسانسور از سوی اداره کل استاندارد است، گفت: از ابتدای فروردین سال 82 آسانسورهای برقی مشمول استاندارد اجباری هستند و ساختمان‌های دارای آسانسور تنها به شرط داشتن گواهی نامه ایمنی آسانسور پایان کار می‌گیرند.

معاون فنی اداره کل استاندارد همدان در خصوص عملکرد شرکت‌های بازرسی آسانسور گفت: انجام بازرسی آسانسورها تنها توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده توسط اداره کل استاندارد استان صورت می‌پذیرد که این شرکت‌ها در بازرسی‌های به عمل آمده چنانچه ایمنی آسانسورها مطابق با استاندارد مربوطه باشد برای آنها گواهی ایمنی صادر می‌کنند.

وی تأکید کرد: شرکت‌های یادشده موظفند گواهی ایمنی آسانسور را صرفاً برای آسانسورهایی که توسط شرکت‌های دارنده پروانه طراحی و مونتاژ نصب و راه‌اندازی شده‌اند، صادر کند.

هاشمی افزود: طبق دستورالعمل گواهی ایمنی، مالکان موظف هستند با یک شرکت نصاب و سازنده آسانسور واجد شرایط به عقد قرارداد سرویس و نگهداری اقدام کنند چراکه آسانسورها همواره باید تحت کنترل باشند.

معاون فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی با بیان اینکه مطابق الزامات استاندارد ملی 1-6303 و دستورالعمل‌های جاری در سازمان ملی استاندارد ایران، گواهی ایمنی صادره توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده یک سال اعتبار دارد، افزود: آسانسورهای در حال بهره‌برداری، باید تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار بگیرند.

وی ضمن تاکید بر فرهنگسازی در این زمینه به شهروندان توصیه کرد: مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور موظف هستند برای اطمینان از ایمنی آسانسورها با شرکت‌های نصاب در خصوص سرویس و نگهداری مستمر آسانسورهای خود همکاری داشته باشند و در غیر این صورت مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده خود آنان خواهد بود.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر در همدان دو شرکت بازرسی آسانسور وجود دارد، افزود: همچنین تعدادی شرکت سازنده و نصاب آسانسور نیز وجود دارند که مجاز به فروش، نصب و راه‌اندازی آسانسور در سطح استان هستند.

وی با اشاره به اینکه پروانه طراحی و مونتاژ شرکت‌های بازرسی آسانسور نیز دارای اعتبار سه ساله هستند، اظهار داشت: بعد از پایان دوره اعتبار، این شرکت‌ها مجدد مورد بررسی قرار گرفته و در صورت وجود صلاحیت گواهینامه آنها تمدید می‌شود، این در حالی است که اگر شرکتی تخلفی انجام دهد، اعتبار و پروانه آن شرکت لغو خواهد شد.

وی افزود: مالکان ساختمانها باید با شرکت‌هایی عقد قراد نصب آسانسور را انجام دهند که دارای پروانه طراحی و مونتاژ از وزارت صنایع باشند، همچنین مدیران ساختمان‌ها هم آسانسور خود را تحت نظارت و نگهداری شرکت‌هایی قرار دهند که دارای مجوز قانونی باشند.

معاون فنی اداره کل استاندارد استان همدان در پایان سخنان خود گفت: اداره کل استاندارد جهت حفظ ایمنی مصرف‌کنندگان نسبت به بازرسی از آسانسورهای مراکز عمومی شامل بیمارستان‌ها و ادارات اقدام و نتایج حاصله جهت بررسی و رفع عیوب به مدیران مربوطه اعلام شد.

انتهای پیام/2499/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول