اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با آغاز دهه دوم محرم‌الحرام

دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اداری قم تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با نخستین روز از دهه دوم محرم‌الحرام و آغاز نهضت اطلاع‌رسانی دینی واقعه کربلا از دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های استان قم تجلیل شد.

دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اداری قم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اسماعیل زارعی‌کوشا فرماندار قم در این مراسم ضمن تسلیت شهادت امام حسین علیه‌السلام و یارانش یکی از مهمترین اهداف عاشورا را نماز دانست و گفت: باید از زمانی که در آن هستیم برای تبیین نماز در جامعه به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی قم را الگویی برای سایر شهرهای کشور دانست و اذعان کرد: شهر قم ویژگی‌های برجسته‌ای دارد که در کشور به عنوان یک الگو و در کل جهان اسلام به عنوان پایتخت تشیع شناخته شده است و ما باید از این فرصت برای تبلیغ معارف دینی استفاده کنیم.

اقامه نماز پرشور تمام نابسامانی‌ها را برطرف می‌کند

حجت‌الاسلام احمد احسانی دبیر ستاد اقامه نماز استان نیز در این مراسم با اشاره به علاقه شدید امام حسین علیه‌السلام به نماز و تلاوت قرآن بیان کرد: اینکه امام حسین علیه‌السلام در عصر تاسوعا به برادر خود می‌فرمایند که اگر می‌توانی امشب را برای عبادت و نماز و تلاوت قرآن از دشمن مهلت بگیر، نشان از اهمیت بالای کاری است که بر دوش ما نهاده شده است.

وی ادامه داد: ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر در جامعه نماز درست و پرشور برپا شود تمام مشکلات و نابسامانی‌های موجود در جامعه برطرف خواهد شد.

غلام‌رضا رضاییان کارشناس برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان نیز در ادامه این مراسم به ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد در سال‌های گذشته پرداخت.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود وجود برنامه دقیق و هدفمند را رمز اصلی کار دانست و گفت: در ارتباط با روش‌های موفقیت در تبیین فرهنگ نماز در جامعه نکات متعددی وجود دارد که رعایت این نکات ضروری و لازم است.

در پایان این مراسم همچنین از برخی دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های استان که عملکرد بهتری نسبت به سایر ادارات داشته‌اند، تجلیل به عمل آمد.

هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی، اجرا و تحقق، نظارت و پیگیری، نتایج و دستاوردها و همچنین ارزیابی مراحل اجرایی معیارها از جمله ملاک‌های انتخاب دبیران برتر در بحث اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی استان بود.

از جمله اداراتی که در این همایش از آنها تقدیر به عمل آمد می‌توان به استانداری قم، اداره کل آموزش و پرورش استان، شرکت گاز، اداره کل اقتصاد و دارایی، اداره کل امور مالیاتی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی، اداره کل بیمه خدمات درمانی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل تعاون روستایی اشاره کرد.

انتهای پیام/2258/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول