اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کشف 13 هزار غذای فاسد در قم

خبرگزاری فارس: در بازرسی مستمر کارشناسان مرکز بهداشت استان از توزیع 13 هزار غذای فاسد آماده توزیع در قم جلوگیری شد.

کشف 13 هزار غذای فاسد در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم قم، رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه بازرسان و کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب 10 تیم بازرسی و با حضور 22 نفر در آماده‌باش کامل بودند گفت: این تیم‌های نظارتی با حضور مستمر و سرزده در واحدهای تهیه و توزیع غذا ضمن بیان توصیه‌های بهداشتی، عملکرد واحدهای مربوطه را ارزیابی می‌کردند.

مجید محمدیان با اشاره به کشف مقادیر زیادی مواد غذایی غیر بهداشتی در این مدت گفت: تنها در یک مورد هوشیاری بازرسان بهداشت در روز عاشورای حسینی مانع از توزیع 13 هزار غذای فاسد و غیر قابل مصرف در بین مردم شد.

وی با بیان اینکه این میزان غذا از یکی از آشپزخانه‌های سطح شهر کشف شد، بیان کرد: متولیان این آشپزخانه شب قبل از عاشورا اقدام به طبخ غذا برای 13 هزار نفر می‌کنند که شرایط نامطلوب نگهداری موجب فاسد شدن این غذاها می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت قم عنوان کرد: این غذاها بعد از طبخ در ظروف یکبار مصرف و سپس در نایلون و بعد از آن در درون کارتون بسته‌بندی و داخل خودروهای پیش‌بینی شده بارگیری می‌شود، که به دلیل خارج نشدن گرمای موجود در غذاها و نگهداری طولانی مدت، غذاهای آماده شده فاسد می‌شوند.

محمدیان با بیان اینکه آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم غیر قابل مصرف بودن این میزان غذا را اثبات می‌کند، افزود: با هماهنگی مراجع قضایی مواد غذایی کشف شده توقیف و معدوم شد.

این مسئول از مراکز طبخ غذا خواست به منظور جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی، غذاهای طبخ شده را در همان روزی که قصد توزیع غذا دارند، آماده و از نگهداری طولانی مدت غذا پرهیز کنند.

انتهای پیام/2258/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول