اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر خبر داد

ثبت‌نام از مخترعان بوشهری برای شرکت در جشنواره اختراعات خلیج فارس

خبرگزاری فارس: سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: نام‌نویسی از مخترعان استان بوشهر برای شرکت در جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی اختراعات خلیج فارس آغاز شده و تا 21 آذرماه ادامه دارد.

ثبت‌نام از مخترعان بوشهری برای شرکت در جشنواره اختراعات خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رحیم قاسمیه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارزیابی اختراعاتی که دارای گواهی ثبت اختراع هستند در بنیاد ملی نخبگان به دو روش حضوری و غیر حضوری انجام می‌شود.

قاسمیه ادامه داد: در روش غیرحضوری مخترعان مشخصات اختراع خود را در سامانه ارزیابی اختراعات بنیاد ملی نخبگان ثبت می‌کنند و کمیته‌های داوری در مورد اختراع نظر می‌دهند، ولی در روش حضوری مخترع در جشنواره‌های منطقه‌ای اختراعات شرکت می‌کند و اختراعش به صورت حضوری توسط داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این روش به دلیل حضور مخترع و امکان ارائه توضیحات به داور می‌تواند منجر به داوری مناسب‌تری شود، به همین دلیل به مخترعان استان توصیه می‌شود با شرکت در جشنواره منطقه‌ای اختراعات خلیج فارس ضمن حضور در جمع انبوهی از مخترعان دیگر، اختراع خود را در معرض داوری قرار دهند.

سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر نخستین گام برای جذب در بنیاد ملی نخبگان و استفاده از تسهیلات تجاری‌سازی و توسعه اختراعات را جشنواره‌های منطقه‌ای اختراعات ذکر کرد و گفت: اختراعاتی که سال ثبت آن‌ها، 1386 و بعد از آن باشد مجاز به ثبت‌نام هستند و از آنجا که هر مخترع تنها می‌تواند یک اختراع را برای داوری ارائه کند و با توجه به معیارهای داوری (مسائل علمی، نوآوری، کاربردی بودن و قابلیت تجاری‌سازی)، مناسب است مخترعان بهترین اختراع خود را برای داوری به جشنواره ارائه کنند.

قاسمیه گفت: جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی اختراعات خلیج فارس 28 تا 30 دی ماه در بندرعباس برگزار می‌شود و مهلت ثبت‌نام آن نیز از یکم تا 21 آذرماه از طریق پرتال بنیاد نخبگان استان بوشهر به آدرس boushehr.bmn.ir است.

وی در پایان تصریح کرد: مخترعین استان می‌توانند برای پیگیری مشکلات و کسب جزئیات بیشتر با کارشناسان بنیاد نخبگان استان بوشهر از طریق شماره 5559789-0771 تماس بگیرند.

انتهای پیام/66006/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول