اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران:

توقف صادرات مصنوعات طلا غیرکارشناسی است / هزاران طلاساز در خطر بیکاری قرار دارند

خبرگزاری فارس: بازرس اتحادیه تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران، توقف صادرات مصنوعات صنعت طلا را غیرکارشناسی خواند و از قرار گرفتن هزاران طلاساز در خطر بیکاری خبر داد.

توقف صادرات مصنوعات طلا غیرکارشناسی است / هزاران طلاساز در خطر بیکاری قرار دارند

سعدالله به‏منش امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: متأسفانه صادرات مصنوعات طلا و جواهر بدون کار کارشناسی متوقف شده است.

وی ادامه داد: چنین رویکردی در جریان صادرات محصولات حاصل از فعالیت طلاسازان ایرانی باعث ایجاد مشکلاتی می‏شود.

به‏منش اضافه کرد: اگر سهم ایران از بازار ارزآور صنعت طلا و جواهر جهان تنها یک درصد بود، با توقف صادرات این محصولات همان یک درصد هم در حال از بین رفتن است.

بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی افزود: مسئولان در پاسخ به پیگیری‏ها در خصوص توقف صادرات از بررسی مجدد آن خبر می‏دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، قشر کثیری از فعالان صنعت طلا و جواهر کشور به دلیل تخلف عده‏ای معدود دچار ضرر شده‏اند.

به‏منش اضافه کرد: اگر با متخلفان برخوردی جدی صورت گیرد، معدود افراد دارای چنین رویکردی دست از کارشان خواهند کشید و سایر اعضای این صنف دچار مشکل نمی‏شوند.

بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی افزود: مسئولان می‏توانند با تکیه بر توسعه و صادرات صنعت طلا، جواهر و سنگ‏های قیمتی بخشی از بودجه کشور را تأمین کنند.

وی ادامه داد: تصمیم بر توقف صادرات این محصولات با رویکردی غیرکارشناسی و بدون مشاوره با کارشناسان اتحادیه مشکل‏ساز شده و امیدواریم مسئولان در این خصوص تجدید‏ نظر کنند.

بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی، توقف صادرات را عامل به مخاطره افتادن اشتغال هزاران نفر خواند.

وجود 17 درصد معادن جهان در ایران

بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی با اشاره به داشته‏های طبیعی ایران، از وجود 17 درصد معادن جهان در کشورمان سخن به میان آورد.

به‏منش تصریح کرد: در صنعت امروز جهان، پرداختن به انواع مشاغل مرتبط با سنگ‏های قیمتی با ارزش افزوده کم‏نظیر 500 تا 600 درصد همراه است.

وی ادامه داد: حال باید از وجود آن همه موهبت خدادادی و فراهم آمدن چنین صنعت پررونقی سود برد و بیکاری را از جامعه ریشه‏کن کرد.

بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی افزود: در حال حاضر نه تنها حمایتی از صنعت تولید سنگ‏های قیمتی صورت نمی‏گیرد، بلکه گاهی شاهد کارشکنی‏هایی نیز هستیم.

به‏منش ادامه داد: اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر از چندی قبل حرکتی را در شمال‏شرق استان تهران آغاز کرد و آموزش نزدیک به 800 نفر از متقاضیان آن نواحی را بر عهده گرفت.

وی ادامه داد: امروز همه آن افراد آموزش‏دیده حتی خانواده‏هایی با یک فرد دارای دانش‏نامه کارشناسی‏ارشد و پنج نفر کارشناس بیکار طالب شغل هستند؛ اما حمایتی نیست و کارشکنی می‏شود.

راه‏اندازی کارگاهی خانوادگی تنها با 2 میلیون تومان

بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی راه‏اندازی کارگاهی خانوادگی با دو میلیون تومان سرمایه در صنعت سنگ‏های قیمتی را امری ممکن دانست.

به‏منش تصریح کرد: اگر دولت پا در این عرصه کارآفرین بگذارد، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر همانند شمال‏شرق استان تهران آموزش علاقه‏مندان را بر عهده می‏گیرد.

وی ادامه داد: تجربه راه‏اندازی کارگاه‏های کوچک صنعتی خانوادگی و تبدیل مجموعه آنها به قدرت اقتصاد جهانی را کشور چین قبل از این آزموده و به جایگاه امروز رسیده است.

بازرس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی کشور افزود: با توجه به روحیه هنرمندی و هنردوستی ایرانیان اگر حمایت در این صنعت ایجاد شود تجربه چین به شکل بهتری در کشورمان نیز می‏تواند به افزایش فرصت‏های اشتغال کمک کند.

انتهای پیام/2568/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول