اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز:

مسیر حرم برای دسته‌های عزاداری باز شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان شیراز گفت: مسیر عبور دسته‌های عزاداری به سمت حرم حضرت احمدبن موسی به طور کامل رفع مسدودیت شد.

مسیر حرم برای دسته‌های عزاداری باز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد زرین‌کلاه عصر امروز در حاشیه همایش تجلیل از حامیان نسخ خطی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه جلسه برای برگزاری مناسب مراسم عزاداری ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) در فرمانداری شهرستان شیراز برگزار شد.

وی افزود: مباحث امنیتی، نظم هیئت‌های عزاداری و بازگشایی مسیر شاه‌چراغ (ع) مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

زرین‌کلاه بیان کرد: با توجه به اجرای پروژه توسعه حرم مسیر عبور هیئت‌ها مسدود شده بود که برای باز شدن آن چند مغازه ابتدای بازار تخریب شد تا دسته‌های عزاداری با سهولت از یک طرف وارد و از سوی دیگر خارج شوند.

فرماندار شیراز در مورد برگزاری همایش تجلیل از حامیان نسخ خطی نیز گفت: حمایت از کسانی که نسخ خطی را به عنوان منبع بسیار غنی علوم دینی و فلسفی حفظ می‌کنند، ضرورت دارد.

وی ابراز داشت: حفظ نسخ و تبدیل و ترجمه آن بسیار دشوار است به این دلیل که نوع خطی که در گذشته وجود داشته متفاوت بوده و محتوای آن نیز دشواری‌هایی دارد که نیاز به حوصله و مشقت فراوان دارد.

به گفته وی، تجلیل از حامیان نسخ خطی باعث ترویج این سنت و انتقال آن به نسل آینده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شهر شیراز به تعداد کافی کتابخانه وجود نداشت و در انجمن کتابخانه‌های عمومی در چند جلسه جانمایی کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

زرین‌کلاه تصریح کرد: در منطقه کوزه‌گری با پدیده اجتماعی وجود منقل‌خانه‌ها برخورد شد و با جمع‌آوری و تخریب این اماکن به احداث و استقرار اماکن فرهنگی در این منطقه نیاز مبرم بود.

این مقام مسئول اظهار داشت: در هر نقطه از شهر که اماکن فرهنگی مانند کتابخانه، فرهنگ‌سرا و باشگاه ورزشی و ... وجود دارد، مسائل اجتماعی به طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

به گفته فرماندار شیراز، احداث کتابخانه مرکزی در منطقه کوزه‌گری نخستین گام از سلسله اقدامات فرهنگی در این منطقه است.

وی در ادامه بیان کرد: به اعتقاد ما کتابخانه مرکزی کوزه‌گری در دسترس شهروندان است اما اینکه این کتابخانه به یک کتابخانه عادی تبدیل و کتابخانه مرکزی به نقاط دیگر شهر شیراز منتقل شود، قابل بررسی است.

زرین‌کلاه افزود: به دلیل اینکه هنوز پروژه احداث کتابخانه کوزه‌گری شروع نشده است یک بار دیگر جانمایی آن را بررسی می‌کنیم و پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در این زمینه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/2448/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول