اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای برگزاری باشکوه عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع)

برنامه‌ عزاداری روز عاشورای بهبهان اعلام شد

خبرگزاری فارس: برنامه حرکت و عزاداری هیئت‌ها و دسته‌های عزای بهبهان در تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام شد.

برنامه‌ عزاداری روز عاشورای بهبهان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، در سال‌های گذشته برنامه حرکت هیئت‌های عزاداری بهبهان در شب و روز عاشورا به این صورت بود که دسته‌های عزا به خیابان‌ها آمده و به ترتیب وارد دو یا سه امامزاده شده و در آنها به عزاداری می‌پرداختند.

این مراسم از دقایقی پس از اقامه نماز مغرب و عشا در شب عاشورا آغاز شده و گاهی تا اذان صبح روز عاشورا ادامه پیدا می‌کرد به گونه‌ای که برخی دسته‌های عزا قبل از انجام مراسم عزاداری خود در یک امامزاده، نماز صبح خود را نیز به جماعت اقامه می‌کردند.

این موضوع از دو سال پیش مورد توجه مسئولان بهبهان قرار گرفته و با توجه به مشکلات پیش آمده در این مراسم، تصمیم گرفته شد برنامه مراسم عزاداری این شهرستان دست‌خوش تغییراتی شود.

مشکلات امنیتی، زمانی، اخلاقی و حتی دینی از جمله مواردی بود که هرکدام از مسئولان مربوطه را برای تغییر در این مراسم ترغیب می‌کرد.

یکی از مشکلاتی که بیش از بقیه مورد توجه مسئولان به خصوص ائمه جمعه بهبهان قرار گرفت، مستحب بودن عزاداری برای امام حسین(ع) و واجب بودن نماز صبح بود، زیرا عزادارانی که تا پاسی از شب و حتی سحر در خیابان به عزاداری می‌پرداختند، اغلب به دلیل خستگی و خواب، نماز صبح آنها قضا می‌شد.

در راستای حل این مشکلات برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حرکت دسته‌های عزا به این صورت خواهد بود که این هیئت‌های عزاداری تنها به یک امامزاده خواهند رفت.

به گفته مسئولان این نوع از مراسم بسیار سریع‌تر از قبل انجام شده و مشکلات گذشته را نخواهد داشت.

گفتنی است برخی دسته‌های عزا نیز به محل برنامه «عشاق بین‌الحرمین» رفته و در آنجا نیز به عزاداری می‌پردازند.

«عاشق بین‌الحرمین» عنوان برنامه‌ای است که توسط بسیج در میدان هلال احمر بهبهان برگزار شده است که آن  به صورت نمادین دو گنبد امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) احداث شده و عزاداران در میان آن دو به عزاداری می‌پردازند.

برنامه حرکت دسته‌های عزاداری در جلسه‌ای با مسئولان هیئت‌ها، به آنها اعلام شده است.

انتهای پیام/72003/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول