اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز تحقیقات تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

مصرف زیاد غذاهای نذری سبب ایجاد مشکلات گوارشی می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو مرکز تحقیقات تغذیه و بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف زیاد غذاهای نذری به‌ویژه غذاهای مرسوم منطقه خراسان به دلیل کالری بالا مشکلات گوارشی ایجاد می‌کند.

مصرف زیاد غذاهای نذری سبب ایجاد مشکلات گوارشی می‌شود

مجید غیور مبرهن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: نوع غذاهای نذری به‌ویژه شله مشهدی بسیار پرکالری است و علاوه بر مشکلات گوارشی می‌تواند سبب بروز عوارض قلبی و عروقی شود.

وی با اشاره به اینکه در مجالس عده‌ای عادت به پرخوری در موارد نذری دارند، تصریح کرد: توصیه می‌شود که از غذاهای پرکالری مانند نذری‌ها بیش از یک وعده در روز صرف نشود، زیرا خوردن این غذاها به‌ویژه به همراه آب حجم معده را افزایش می‌دهد.

عضو مرکز تحقیقات تغذیه و بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این راستا ادامه داد: همچنین نوشیدن نوشابه‌های گازدار به همراه این‌گونه از غذاها ممکن است در لحظه عوارض جانبی این غذاها را کاهش دهد ولی در طول روز موجب بروز ناراحتی در معده و روده داشته باشد.

غیور مبرهن افزود: توصیه می‌شود در مکان‌هایی که این غذاها سرو می‌شود نان، پنیر و سبزی نیز به همراه آن سرو شود تا از مشکلاتی که ممکن است در پی مصرف اینگونه غذاها پیش بیاید، جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ریختن غذاهای داغ در ظروف پلاستیکی عوارض جبران ناپذیری در پی دارد، تاکید کرد: بهتر است غذاهایی که حالت مایع دارند، در ظروف پلاستیکی سرو نشوند، زیرا ممکن است عوارض گوارشی داشته باشد که جبران آنها ساده نباشد.

انتهای پیام/70001/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول