اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای مقابله با بیماری‌های ناشی از محیط کار

مرکز تحقیقات بیماری‌های ناشی از صنعت یزد در یزد راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های ناشی از صنعت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از راه‌اندازی این مرکز در یزد خبر داد و گفت: این مرکز تحقیقاتی، آماده دریافت مقالات پژوهشگران از سراسر کشور است.

مرکز تحقیقات بیماری‌های ناشی از صنعت یزد در یزد راه‌اندازی شد

زیبا لوک‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با بیان اینکه رسالت و هدف اصلی طب کار، حفظ و ارتقاء سطح سلامت جسمی، روحی و روانی افراد شاغل در بهترین شرایط است، اظهار داشت: راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی می‌تواند با ساماندهی به فعالیت‌های تحقیقاتی و جمع‌آوری اطلاعات مفید و جدید علمی به این مهم کمک قابل توجهی کند.

وی افزود: در این راستا مرکز تحقیقات بیماری‌های ناشی از صنعت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، به منظور آموزش بهتر نیروهای تخصصی و انجام پژوهش مطابق با نیازهای جامعه راه‌اندازی و در دویست و شانزدهمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مصوب شد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های ناشی از صنعت یزد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این مرکز آماده همکاری در طرح‌های تحقیقاتی اساتید و پژوهشگران در ارتباط با بیماری‌های ریوی، اختلالات اسکلتی عضلانی، بیماری‌های پوستی، بیماری‌های دستگاه شنوایی، بیماری‌های قلبی عروقی، اختلالات عصبی، بیماری‌ها و آسیب‌های چشمی، بیماری‌های دستگاه کلیوی و تولید مثلی، بیماری‌های عفونی، سرطان‌های شغلی، بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های خونی ناشی از کار، اصول ارگونومی، عوامل زیان‌آور محیط کار، ایمنی محیط کار و سایر مباحث است.

وی همچنین با اشاره به انتشار فصلنامه علمی تخصصی طب کار در این مرکز یادآورشد: انتشار فصلنامه علمی تخصصی طب کار دارای رتبه علمی پژوهشی از کمیسیون نشریات کشور از دیگر اقدامات این مرکز است و این مرکز تحقیقات، آماده دریافت مقالات پژوهشگران این حوزه از طریق سایت http: //tkj. ssu. ac. ir است.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های ناشی از صنعت متذکر شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت مرکز تحقیقات (http: //ssu. ac. ir/idrc)، مراجعه کنند.

لوک‌زاده عنوان کرد: این مرکز تحقیقات واقع در خیابان فرخی، بیمارستان شهید رهنمون، کلینیک طب کار، مرکز تحقیقات بیماری‌های ناشی از صنعت است.

انتهای پیام/2464/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول