اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بردسکن:

بردسکن مقام نخست تولید انجیر در خراسان رضوی را دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار بردسکن گفت: این شهرستان در زمینه محصول انجیر مقام اول استان را دارد.

بردسکن مقام نخست تولید انجیر در خراسان رضوی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، محمد عباسپور ظهر امروز در جلسه شورای اداری بردسکن با بیان اینکه از 23 نوع محصول باغی با وسعت 16 هزار و 350 هکتار جایگاه برتر استان را داریم، اظهار کرد: این شهرستان در زمینه محصول انجیر مقام اول استان را دارد و در تولید محصولاتی چون زعفران، پسته و انار از جایگاه ویژه‌ای در بین شهرستان‌های استان خراسان رضوی برخوردار است.

فرماندار بردسکن با اشاره به همایش بردسکن در مسیر توسعه که با تشکیل هفت کمیته سوم آذر در محل فرهنگسرای مهر خاتم انبیا این شهرستان برگزار می‌شود، افزود: این همایش با حضور تمام همشهریان بردسکنی مقیم شهرستان‌های کشور برگزار می‌شود.

فرماندار بردسکن با بیان وضعیت اقتصادی این شهرستان گفت: امسال از تعداد پنج قلم محصولات این شهرستان شامل پسته، انار، زیره، انگور و پنبه 2000 میلیارد ریال ثروت حلال ارزانی کشاورزان و باغداران منطقه شده است.

وی افزود: هم‌اندیشی برای استخراج ظرفیت‌های طلایی ذخایر معدنی کانی‌های فلزی به‌ویژه مس و طلا، کارشناسان کشور چین را به فکر واداشته است و زمینه سرمایه‌گذاری را در دست بررسی داریم.

فرماندار بردسکن با بیان اینکه کانسنگ‌های طلایی با عیار 7/1 تا 5/7 Pmm و استحصال حدود 1300 کیلو طلای ناب را فقط از یک معدن در بردسکن داریم، اظهار داشت: این معدن 900 هزار تن کانسنک ذخیره دارد.

وی در حاشیه این جلسه نیز به خبرنگاران گفت: هدف از تشکیل همایش بردسکن در مسیر توسعه برخورداری از نظرات کاربردی صاحب‌نظران و کارآفرینان است تا این شهرستان با کمک همه همشهریان به جایگاه مناسبی با توجه به زیر ساخت‌های موجود برسد.

انتهای پیام/70002/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول