اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

چراغ خاموش لیگ برتر کشتی ایران

خبرگزاری فارس: آغاز لیگ برتر کشتی بدون همراهی استان‌های صاحب کشتی خود علامت سوال بزرگ بر پیشانی فدراسیون می‌گذارد.

چراغ خاموش لیگ برتر کشتی ایران

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، لیگ برتر کشتی کشور در حالی سوت آغاز آن نواخته شد که سهمیه مازندران با داشتن 6 تیم در این لیگ خاموش بیشتر از بقیه استان‌های کشور بوده، البته استان مازندران مهد کشتی کشور بوده بر کسی پوشیده نیست ولی اگر بخواهیم به مساوات و یک‌نگری  نسبت به تمامی استان‌های صاحب کشتی در کشور داشته باشیم می‌بینیم که استان‌هایی همچون تهران، همدان، خراسان، کرمانشاه با توجه به پتانسیل بالا دریغ از داشتن یک تیم آنهم در سطح اول باشگاه‌های کشور این خود علامت سئوال بزرگی را بر پیشانی فدراسیون کشتی می‌گذارد.

فدراسیون کشتی ایران بنظر می‌رسد هنوز به این خود باوری نرسیده که کشتی‌اش در سطح اول دنیا بوده و با یک یا دو رقابت بین‌اللملی نمی‌توان این رشته به این بزرگی را جمع کرد، باید تدبیری اتخاذ کرد تا این رشته مهیج و پر طرفدار به حق واقعی‌اش برسد.

البته از یک لحاظ این رقابت‌ها برای کشتی‌گیران مفید بوده، چرا که منبع درآمدی از این رقابت‌ها بدست آمده تا بتوانند امورات شخصی‌شان را بگذرانند.

کشتی چوب بی‌برنامگی فدراسیون را می‌خورد چرا که قبل از شروع رقابت‌های لیگ برتر  تاریخ دقیقی از آن اعلام نشده و هر روز تاریخی را در سایت فدراسیون کشتی مشاهده می‌کردیم که این مفهوم روشنی از بی‌برنامه بودن کمیته لیگ است.

فدراسیون کشتی برای پر بار کردن این رقابت‌ها از همین حالا باید برنامه‌ایی را اتخاذ کند تا این رقابت‌ها هم جذاب‌تر وهم تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌ها برای فصل بعد افزایش یابد و با رایزنی با فدراسیون جهانی فیلا خروجی مناسبی را برای این رقابت‌ها اتخاذ کند.

به گزارش فارس، ما اگر نگاهی به لیگ‌های برتر رشته‌های دیگر مثل فوتبال و والیبال و رشته‌های دیگر داشته باشیم می‌بینیم که تیم‌ها پس از پایان رقابت‌های سوپر لیگ هرکدام با کسب سهمیه‌ایی به رقابت‌های آسیایی اعزام می‌شوند فدراسیون کشتی هم باید به فکر راهکارهایی برای ارتقا سطح لیگ شود.

انتهای پیام/86003/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول