اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی خبر داد

آمادگی شرکت آبفا برای توزیع آب سد شیرین دره در بجنورد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی از آمادگی این شرکت برای توزیع آب سد شیرین‌دره در بجنورد خبر داد.

آمادگی شرکت آبفا برای توزیع آب سد شیرین دره در بجنورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی، سید ابراهیم علوی اظهار کرد: با توجه به مشکلات کمی آب در شهر بجنورد از سنوات گذشته پروژه آب‌رسانی به بجنورد از محل سد شیرین‌دره آغاز شد و با زحمات شبانه‌روزی همکاران در شرکت آب منطقه‌ای استان این اقدام بزرگ به مقصد رسید.

وی افزود: برای توزیع آب در شهر و رسیدن آب به دست مشترکان چند قدم کوچک باید از سوی شرکت آب و فاضلاب شهر برداشته شود.

علوی تصریح کرد: با توجه به مشکلات کمبود آب و کمبود فشار در محدوده غرب و جنوب شهر بجنورد توزیع آب شیرین دره نیز با اولویت در این محدوده شهر انجام خواهد شد و متناسب با افزایش میزان آب دریافتی از تصفیه‌خانه آب شهر بجنورد دامنه زیر پوشش قرارگرفتن شهر به سمت شمال و شرق افزوده می‌شود.

وی گفت: با توجه به اتصال مخازن شهر با خط انتقال آب شیرین دره در سه نقطه، مخزن دو هزار متر مکعبی غرب شهر، مخزن 500 متر مکعبی حصار شیرعلی که اتصال آن به اتمام رسیده و مخزن 15 هزار متر مکعبی معصوم‌زاده که اتصال آن در حال انجام می‌باشد، پیش‌بینی می‌شود در فاز اول، پتانسیل ظرفیت زیر پوشش قرار گرفتن 70 تا 75 درصد جمعیت شهری بجنورد به شرط تأمین آب از تصفیه‌خانه آب بجنورد ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی اظهار کرد: در گام بعدی با اجرای اتصال مخازن شمال و شرق شهر با ظرفیت پنج هزار متر مکعبی در گلستان شهر و 10 هزار متر مکعبی در ارتفاعات پشت باباامان، جمعیت باقی‌مانده شهر بجنورد نیز از این پروژه بزرگ بهره‌مند شوند.

وی افزود: مقدمات اجرا خطوط اتصال مخازن شمال و شرق توسط شرکت‌آب منطقه‌ای استان صورت‌پذیرفته و به محض تامین اعتبار اجرایی می‌شود.

علوی همچنین در خصوص زمان وارد شبکه‌شدن آب سد گفت: آب سد شیرین دره وارد تصفیه‌خانه آب شهر بجنورد واقع در ایستگاه امین‌الله گردنه بدرانلو شده است و باید فرآیند تصفیه آب در این تصفیه‌خانه شکل بگیرد و سپس وارد مدار توزیع شود.

انتهای پیام/63001/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول