اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر:

اورژانس منطقه ویژه بوشهر به زودی افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، اورژانس 115 منطقه ویژه به زودی افتتاح می‌شود.

اورژانس منطقه ویژه بوشهر به زودی افتتاح می‌شود

سیامک احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: اقدامات لازم برای راه‌اندازی و آغاز به کار این اورژانس در منطقه ویژه بوشهر انجام شده و به زودی با حضور مسئولان افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: تمام امکانات و تجهیزات لازم برای راه‌اندازی و بهره‌برداری این اورژانس تامین شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با مسئولیت شرکت عمران و توسعه بوشهر در منطقه‌ای به وسعت یک‌هزار و 880 هکتار در 8 کیلومتری حد فاصل جاده اصلی بوشهر ـ شیراز قرار دارد.

احمدی بیان کرد: مسافرت و حمل و نقل دریایی علاوه بر جاذبه‌های خاص خود به دلیل مقرون به صرفه بودن و ایمنی نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، بوشهر نیز یکی از بنادر کشور است که از امکانات بندری برای تخلیه و بارگیری در محوطه و اسکله و پایانه های مسافربری برخوردار است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در همین راستا جاده دسترسی منطقه ویژه اقتصادی تا خور لشکری احداث شده است که تسهیلات لازم را در امر صادرات و واردات مرتبط با منطقه فراهم می‌کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر گفت: فرودگاه بین‌المللی بوشهر تا منطقه ویژه اقتصادی تنها 8 کیلومتر مسافت دارد و هر روز با داشتن پروازهای داخلی به شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و… و پروازهای خارجی به کشورهای حوزه خلیج فارس، سرویس‌های منظمی را ارائه می‌دهد.

احمدی اظهار داشت: استان و شهر بوشهر از طریق سه محور ارتباطی با استان‌های همجوار و سایر نقاط کشور مرتبط می‌گردد که عبارتند از محور اول بوشهر، برازجان، کازرون، شیراز که اصلی‌ترین محور حمل و نقل زمینی استان بوشهر با نواحی مرکزی ایران محسوب می‌شود و حدود 320 کیلومتر طول دارد.

احمدی خاطر نشان کرد: دومین محور ارتباطی بوشهر ـ ماهشهر ـ آبادان است که تقریبا با موازات سواحل خلیج فارس گسترش یافته است و 690 کیلومتر طول دارد.

وی افزود: سومین محور ارتباطی بوشهر، کنگان، بندر لنگه، بندرعباس است که طول آن 921 کیلومتر است، محور دوم و سوم ارتباطی به خطوط راه آهن سراسری متصل می‌شوند که یکی از بهترین روش‌ها برای حمل بار است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تمام خدمات واردات و صادرات از طریق امکانات استانی از قبیل راه‌های زمینی موجود، فرودگاه بین‌المللی بوشهر و همچنین گمرک بوشهر به انجام می‌رسد و با اجرای طرح توسعه و جاده دسترسی به دریا که این جاده امکان ارتباط منطقه به دریا و احداث اسکله‌های اختصاصی در جهت امر صادرات و واردات را فراهم کرده است، بخش عمده‌ای از خدمات و تولیدات وارداتی و صادراتی از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و همچنین سایر مراکز تجاری استان در آینده از این طریق انجام خواهد گرفت.

احمدی اضافه کرد: از دیگر فعالیت‌های انجام گرفته در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر احداث چهار باسکول 60 تنی تمام اتوماتیک در ورودی و خروجی منطقه به منظور سرعت بخشیدن در امور گمرکی است.

انتهای پیام/66006/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول