اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور هزاران عاشق ولایت انجام می‌شود

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) در استان البرز

خبرگزاری فارس: مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی (ع) صبح روز جمعه و همزمان با سراسر کشور در استان البرز برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، هر ساله در نخستین روز جمعه ماه محرم، مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی (ع) به یاد مظلومیت علی اصغر (ع) سرباز کوچک سپاه اسلام برگزار می گردد.

در این مراسم خانواده های سوگواری که دارای فرزندان شیرخوار و خردسال هستند به همراه فرزندان خود در آیین سوگواری و عزاداری ویژه علی اصغر (ع) شرکت می کنند.

بر اساس برنامه اعلام شده، این مراسم معنوی همزمان با سراسر کشور صبح روز جمعه در مصلای کرج برگزار خواهد شد.

در همین رابطه عضو موسس هیئت رزمندگان شهرستان کرج امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: طی سال های اخیر یک برنامه معنوی و مذهبی تحت عنوان شیرخوارگان حسینی (ع) در سراسر کشور برگزار می‌شود که از سوی خانواده‌ها با استقبال بسیار بالایی روبه رو بوده است.

علی شریفی افزود: در این سال‌ها یکی از باشکوه‌ترین مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) همواره در استان البرز برگزار شده و امسال نیز در تلاش هستیم تا این برنامه مذهبی و معنوی را با حضور گسترده خانواده‌ها و مردم سوگوار استان برگزار کنیم.

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی (ع) در 77 منطقه استان البرز

وی تصریح کرد: برنامه اصلی صبح روز جمعه در مصلی کرج و با حضور علمای دینی و مداحان اهل بیت (ع) اجرا شده و پیش بینی می‌شود که هزاران نفر از مردم مرکز استان البرز در مراسم حضور یابند.

عضو موسس هیئت رزمندگان شهرستان کرج افزود: همچنین توسط هیئت های مذهبی و تکایا و حسینه‌ها نیز در بیش از 77 منطقه استان البرز این مراسم همزمان با مصلای کرج اجرا خواهد شد.

شریفی بیان داشت: سخنران اصلی برنامه شیرخوارگان حسینی در مصلای کرج حجت الاسلام والمسلمین محمد تدینی است و حاج مهدی اکبریان از مداحان ولایی استان نیز پس از سخنرانی این عالم دینی، در مدح شهدای کربلا به ویژه حضرت علی اصغر (ع) شهید مظلوم نینوا مدیحه سرایی خواهد کرد.

وی در پایان گفت: بر اساس سنت هر ساله خانواده‌ها فرزندان شیرخوار خود را ملبس به لباس حضرت علی اصغر (ع) می‌کنند که این اقدام فضای معنوی خاصی را به مراسم می‌بخشد.

انتهای پیام/ 2302/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول