اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد بازسازی استان گلستان خبر داد

تحویل واحدهای مسکونی بازسازی شده نخستین روستای زلزله‌زده آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد بازسازی استان آذربایجان‌شرقی از اتمام عملیات اجرایی و ساختمانی تمام اماکن روستای زلزله‌زده «هیبت بیگلو» و تحویل این اماکن به اهالی این روستا خبر داد.

تحویل واحدهای مسکونی بازسازی شده نخستین روستای زلزله‌زده آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، ولی‌الله رضایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش و همت همکاران تلاشگر استان گلستان در بین300 روستای زلزله‌زده در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان نخستین روستایی است که تمام ساختمان‌های این روستا به اتمام رسیده و تحویل اهالی این روستا شده است.

وی افزود: به علت اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان از بنیادهای فعال کشوری است که سابقه‌ای قابل توجه در امر بازسازی و حضور در مناطق مختلف زلزله‌زده کشور و حادثه‌های طبیعی دارد بنیاد استان گلستان نیز برای کمک به آسیب دیدگان از زلزله ارسباران انتخاب شده تا با تلاش و همت والای همکاران این بنیاد شاهد به ثمر نشستن تلاش‌هایشان در امر بازسازی مناطق زلزله‌زده باشیم.

رضایی گفت: با توجه به اینکه استان گلستان از استان‌های حادثه‌خیز است این بنیاد دراین راستا تجربه جابه‌جایی و ایمن سازی 34 روستا را در استان گلستان دارد و از طرفی با توجه به سابقه‌ای که در زلزله کرمان نیز داشتیم دراین راستا تلاش داریم با همت و تلاش شبانه روزی همکاران در ساخت اماکن مسکونی روستائیان تسریع کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون مأموریت بنیاد مسکن گلستان در شهرستان ورزقان ساخت یک هزار و 551 واحد مسکونی در 22 روستای این شهرستان است که قسمت اعظمی بالغ بر 60 درصد تخریب شده بودند که از نخستین ساعات مأموریت محوله کار آواربرداری، پی کنی و آرماتوربندی فنداسیون تمام واحدها به اتمام رسیده و اسکلت یک هزار و 200 واحد تا امروز انجام یافته و یک هزار و 60  واحد اسکان موقت و 743 واحد فضای دامی دراین روستاها نصب شده است و از این تعداد 440 واحد گچ و خاک شده که در صورت مساعد بودن هوا تمام اماکن مورد تعهد تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول