اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن:

اسکان انتقالی را در مناطق زلزله‌زده به اسکان دائم پیوند زدیم

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن گفت: در مناطق زلزله‌زده ارسباران تلاش کردیم اسکان انتقالی را به اسکان دائم پیوند بزنیم و اسکان موقت را جزئی از اسکان دائمی کنیم.

اسکان انتقالی را در مناطق زلزله‌زده به اسکان دائم پیوند زدیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، علیرضا تابش ظهر امروز در مراسم تحویل اسناد واحدهای بازسازی شده مناطق زلزله‌زده توسط بسیج سازندگی در اهر، توسط سپاه تلاش‌های انجام شده توسط مردم و دست‌اندرکاران امر بازسازی را در نوع خود قابل توجه عنوان کرد و افزود: در این زمینه کشور ما به رکورد قابل توجهی دست یافته است.

وی، یکی از کارهای انجام شده برای رفاه حال ساکنان روستاهای زلزله‌زده را اسکان موقت همراه با اسکان دائم ذکر کرد و افزود: به فضل پروردگار با حمایت و همراهی تمام مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار همراهی دولت و مردم بیش از 9 هزار سقف اماکن مسکونی روستایی زده شده است و 2 هزار سقف و دیوار نیز در مرحله اتمام بوده که بالغ بر 60 درصد آنها نیز در مرحله نازک‌کاری است.

تابش گفت: هدف دولت و بنیاد مسکن کمک به ساخت اماکن مسکونی در مناطق روستایی بوده و حتی آنهایی که آسیب جزئی دیده و یا از مصالح کم‌دوام و بی‌دوام استفاده شده، نوسازی آنها نیز در مرحله دوم از برنامه کاری بنیاد مسکن است تا بتوانیم در این زمینه نیز با محکم‌سازی این اماکن از خطرات و حوادث آتی جلوگیری کنیم.

رئیس بنیاد مسکن، سپاه و بسیج را یکی از نهادهای فعال در مناطق زلزله‌زده برشمرد که داوطلبانه و خودجوش به کمک مردم زلزله‌زده در این منطقه شتافتند و از نخستین ساعت حادثه با مردم و در کنار مردم بودند و امروز نیز با تلاش آنها شاهد به بار نشستن تلاش‌هایشان هستیم.

وی گفت: در امر بازسازی تمام استان‌های کشور حضوری فعال دارند و این نشان از عشق و علاقه مردم نوعدوست اقصی نقاط کشور ما به همنوعان خود در مناطق مختلف کشور است.

تابش افزود: باید آن‌طور که باید و شاید این تلاش‌ها را به نحو شایسته اطلاع‌رسانی کرده و مردم را از این تلاش‌ها آگاه کنیم و امید داریم که این امر تحقق یابد. 

وی اظهار کرد: براساس نظر سازمان ملل، حداقل زمان برای اتمام اسکان زلزله‌زدگان در چادر دو تا شش ماه بوده و در این مدت مردم در چادرها می‌مانند و پس از آن اسکان اضطراری آغاز می‌شود  که آن هم شش ماه تا یک سال طول می‌کشد.

تابش ادامه داد: پس از این مدت نیز برنامه‌ریزی برای اسکان دائم آغاز می‌شود که هزینه آن را اکثراً مردم پرداخت می‌کنند ولی الان در منطقه آذربایجان شش ماه نشده دوره اسکان دائم آغاز شده و اسکان اضطراری پایان یافته است.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول