اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از رزمایش «روز بدون حادثه ترافیکی» گزارش می‏دهد

نگرانی از حوادث جاده‏ای در کشور ‏/ کاهش 24 درصدی سوانح در سمنان

خبرگزاری فارس: رزمایش «روز بدون حادثه ترافیکی» با هدف ارتقای فرهنگ ترافیکی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‏های مرتبط با حوادث جاده‏ای در استان سمنان برگزار شد.

نگرانی از حوادث جاده‏ای در کشور ‏/ کاهش 24 درصدی سوانح در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، این رزمایش با هدف تلاش در کاهش حوادث و تلفات جاده‏ای با همکاری نهادهای مختلف در راه‏های استان سمنان برگزار شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‏های استان سمنان در حاشیه این رزمایش با اشاره به بالا بودن حوادث جاده‏ای در کشور گفت: ایجاد حساسیت و فرهنگ‏سازی بین مردم و مسئولان از اهداف این رزمایش یک روزه است.

داود سعدی با اشاره به کاهش تلفات جاده‏ای از 27 به 20 هزار نفر گفت: باید برای کاهش این رقم تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی جاده، وسیله نقلیه و انسان را در بروز حوادث جاده‏ای موثر خواند و گفت: مسایل اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی نیز می‏تواند در بروز حوادث تاثیر داشته باشد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‏های استان سمنان، زمان رسیدن امدادگران به سر صحنه حوادث جاده‏ای را زیر 10 دقیقه عنوان کرد.

کاهش 24 درصدی حوادث جاده‏ای و شهری در سمنان

معاون عمرانی استاندار سمنان نیز در این مراسم با اشاره به کاهش 24 درصدی حوادث جاده‏ای و شهری در سال‏جاری در این استان گفت: 70 درصد حوادث مربوط به عامل انسانی است که باید نسبت به فرهنگ‏سازی و آموزش آحاد مردم اقدامات لازم صورت گیرد.

پرهام جان‏فشان‏عراقی، سمنان را از استان‏‏های برتر در کاهش حوادث رانندگی دانست و گفت: ایران در ردیف پنج کشور دارای آمار بالا در تلفات جاده‏ای است.

وی به عوامل موثر در کاهش تلفات جاده‏ای و تک بعدی نبودن بحث ترافیک اشاره کرد و سه عامل جاده، وسیله نقلیه و راننده را در این مورد موثر دانست.

جان‏فشان‏عراقی افزود: هر کدام از این عوامل در کاهش تصادفات البته همراه با رعایت قوانین و مقررات خاص خود موثر بوده و بسیار دارای اهمیت است.

حوادث جاده‏ای در کشور نگران‏کننده است

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‏ای نیز در این مراسم از بالا بودن حوادث جاده‏ای در کشور ابراز نگرانی و تصریح کرد: روزانه سه تا چهار هزار نفر در حوادث جاده‏ای در جهان جان خود را از دست می‏دهند.

سید عزیز سیدجیفرودی گفت: حوادث جاده‏ای از نظر تلفات در بین عوامل فوت انسان‏ها رتبه دوم را پس از سکته و بیماری‏های قلبی دارد.

وی افزود: استان سمنان در سال گذشته در خصوص کاهش حوادث جاده‏ای به عدد 14.5 درصد رسید که این رقم در نیمه اول امسال به 24 درصد رسیده است.

سیدجیفرودی ساخت مجتمع‏های خدماتی و رفاهی، ایجاد لکه‏های روشنایی و دهکده‏های مجازی را از راه‏های مناسب برای کاهش تلفات در محورهای استان سمنان دانست.

انتهای پیام/2249/ل

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول