اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کارشناسان خبره مسائل سیاسی و فرهنگی

پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد همایش تبیین جنگ نرم برگزار کرد

خبرگزاری فارس: با حضور کارشناسان کشوری امور جنگ نرم، همایش تبیین جنگ نرم به همت دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد همایش تبیین جنگ نرم برگزار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز و به همت دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور کارشناسان برجسته امور فرهنگی و سیاسی، همایش تبیین جنگ نرم در محل سالن کتابخانه مرکزی استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

در این همایش یک روزه کارشناس امور تبلیغات و رسانه جنگ نرم اظهار کرد: در طول سالیان اخیر در منطقه شاهد راه‌اندازی جنگ نرم توسط کشورهای استکباری بوده‌ایم که در تعدادی از کشورها این موضوع منجر به تغییر و براندازی حکومت‌های مردمی نیز شده است.

سعید سجادی از انقلاب‌های مخملین در این ارتباط نام برد و گفت: در کشورهای آسیای میانه از جمله در گرجستان شاهد کودتاهای مخملی بودیم که ریشه براندازی در آن‌ها به جنگ نرم برمی‌گشت.

این کارشناس مسائل سیاسی و جنگ نرم ادامه داد: در جنگ نرم عناصر و فعالیت‌های محوری وجود دارد که با شیوه‌ها و تاکتیک‌های از پیش تعیین شده اجرایی می‌شوند.

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها این گونه اقدامات در خصوص جنگ نرم را در کشورهای کوچک به عنوان مدل پیاده کرده و سپس آن ها را در کشورهای بزرگ اجرا می‌کنند، تصریح کرد: از خصوصیات بارز جنگ نرم قالب‌شکنی، آرام و تدریجی و چالش‌زا بودن آن‌ها به شمار می‌رود.

سجادی به سایر مشخصات جنگ نرم اشاره کرد و گفت: پایداری و دوام در برنامه‌ها، پرتحرک و جاذبه‌دار بودن و چند وجهی و انعطاف‌پذیری از دیگر مشخصات این گونه نبرد دشمن است که اکنون در حال اجرای آن در بسیاری از کشورهای غیر هم‌پیمان خود هستند.

این کارشناس امور جنگ نرم در ادامه به فعالیت‌های محوری جنگ نرم اشاره کرد و گفت: جنگ نرم همانند جنگ سرد هرم مشخصی دارد و شامل چهار دسته از دست‌اندرکاران بوده که در قالب سیاست‌گذاران، طراحان، مدیران و هادیان و شبکه عاملان و به عبارت بهتر پیاده نظام تعریف می‌شوند.

سجادی یکی از مراکزی که هم‌اکنون مورد هدف دشمنان در جنگ نرم قرار گرفته را دانشگاه و مراکز آموزش عالی عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود فرموده‌اند "که در طول چند سال آینده خواهید فهمید دشمن چگونه برای دانشگاه‌های ما برنامه‌ریزی می‌کرده است".

وی به لزوم بصیرت‌افزایی در این گونه مراکز برای مقابله با توطئه‌های دشمن در جنگ نرم اشاره کرد و گفت: دانشجویان ما افسران مقابله با جنگ نرم دشمن هستند و شکست دشمن در این زمینه قبل از هر کجا در دانشگاه و مراکز علمی و دانشگاهی محقق می‌شود.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول