اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران خبر داد

اختصاص 9,5 میلیارد تومان به فعالیت‌های شیلاتی مازندران

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران از اختصاص 9,5 میلیارد تومان برای توسعه فعالیت‌های شیلاتی خبر داد.

اختصاص 9,5 میلیارد تومان به فعالیت‌های شیلاتی مازندران

به گزارش خیرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات مازندران، ولی‌الله فرزانه در مراسم برداشت ماهیان گرم آبی از آببندان بابل اظهار داشت: از محل طرح‌های توسعه کشاورزی برای حمایت از طرح‌های شیلاتی در سال جاری 9.5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: توسعه مجتمع‌های آبزی پروری در استان یک اجماعی را بین مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد کرد و فعالیت‌های شیلاتی در استان از شاخص‌های مهم اقتصادی است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران بیان داشت: پرورش ماهی علاوه بر تامین بخش مهمی از پروتئین مورد نیاز در ایجاد درآمد و اشتغال نقش مهمی دارد.

تولید 33 هزار تن ماهی گرم آبی

مدیرکل شیلات مازندران نیز در این مراسم گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 33 هزار و 500 تن ماهی گرم آبی از آببندان‌های استان برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

حسن حبیب‌نژاد گفت: در مازندران 750 قطعه آببندان با وسعت حدود 17هزار هکتار و حجم ذخیره آبی معادل 350 میلیون متر مکعب وجود دارد که در سال‌های اخیر تعداد 575 قطعه آن به مساحت مفید 12 هزار و 843 هکتار با هدف تولید گوشت سفید و ترویج فرهنگ پرورش ماهی، تضمین آب کشاورزی، تقویت اقتصاد روستا، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانوار روستایی، تغدیه سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از پیشروی آب شور بازسازی و ماهی‌دار شده که بیشتر آنها در مناطق روستایی استان قرار دارد.

مدیرکل شیلات استان با اشاره به اینکه در سال گذشته 31 هزار و 500 تن ماهیان گرم آبی و با اشتغال مستقیم 2 هزار و200 نفر تولید و به بازار عرضه شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری33 هزار و  500 تن ماهیان گرم آبی در استان تولید شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود برداشت  2 هزار و 500 تن بیشتر از سال گذشته باشد، خاطرنشان کرد: ارزش اقتصادی  این میزان معادل2 هزار و 150 میلیارد ریال است.

وی جایگاه شیلات استان در تولید آبزیان در کشور دربخش ماهیان گرم آبی را ممتاز دانست و تصریح کرد: شیلات مازندران برای چند سال متوالی رتبه اول تولید ماهی گرم آبی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فارس، برداشت ماهیان گرم آبی در روستای رمنت بابل با حضور فرزانه معاون برنامه‌ریزی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل محیط زیست استان،  فرماندار و سایر مسئولان شهرستانی آغاز شد.

انتهای پیام/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول