اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:

مقابله با گرانفروشان در کهگیلویه و بویراحمد تشدید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقابله با گرانفروشان و مبارزه با گرانفروشی در کهگیلویه و بویراحمد تشدید می‌شود.

مقابله با گرانفروشان در کهگیلویه و بویراحمد تشدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، داریوش دیو‌دیده صبح امروز به همراه معاون بازرگانی داخلی، رئیس مجمع امور صنفی و جمعی از اصناف و بازاریان شهر سی‌سخت با حجت‌الاسلام قاسم‌زاده امام جمعه این شهر دیدار کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از امام جمعه برای اختصاص این وقت برای این دیدار و تسلیت ایام محرم، گزارشی از وضعیت صنعت، معدن و تجارت این استان ارائه داد.

وی گفت: امروزه کشور در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی قرار دارد و بسیاری از گرانی‌ها نیز ناشی از همین شرایط تحریم است.

وی مهم‌ترین دلایل گرانی‌های اخیر در سطح کشور را، افزایش نرخ ارز، اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی، افزایش قیمت جهانی مواد غذایی و نفت، وجود سیستم توزیع کالا در ایران و عدم مدیریت و نظارت صحیح، رشد نقدینگی به دلیل توزیع یارانه نقدی، افزایش خرید مردم همزمان با رشد قیمت‌ها و جو حاکم بر جامعه دانست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از اقدامات به عمل آمده در سطح کشور می‌توان به اجرای طرح شبنم با هدف جلوگیری از قاچاق کالا، تصمیم دولت مبنی بر کمک به واحدها از طریق صندوق ذخیره ارزی کشور، اختصاص سهمیه نهاده‌ها به واحدهای دامداری و مرغداری به منظور کاهش قیمت محصولات لبنی و گوشتی اشاره کرد.

دیودیده تصریح کرد: در مهار گرانی‌ها باید برطرف کردن ریشه گرانی‌ها و همین طور مبارزه با گرانفروشان در راستای هم انجام شود تا بتوان در آینده شاهد تحولی در کنترل بازار بود و دولت باید با برنامه‌ریزی دقیق و فراهم کردن زیرساخت‌ها جهت پایین آوردن هزینه‌های تولید نسبت به کنترل قیمت‌ها و مهار بازار اقدامات مناسبی انجام دهد.

وی از امام جمعه سی‌سخت درخواست کرد در نماز جمعه مردم از وضعیت بازار و دلایل گرانی‌های اخیر و نیز شرایط تحریم آگاه‌تر شوند.

در ادامه پس از ارائه گزارشات، حجت‌الاسلام سید مهدی قاسم‌زاده، اظهار کرد: صنعت را در کل جدی‌تر از آنچه است باید پیگیری کرد که حتی در دین مبین اسلام بها و ارزش بالایی برای آن قائل شده است.

امام جمعه سی‌سخت گفت: برای بی‌اثر شدن تحریم‌ها باید در سالی که به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده است حداکثر تلاش خود را جهت خودکفایی در تمام زمینه‌های تولید انجام داده و روی پای خود بایستیم و با رهایی از وابستگی به دیگران زمینه اشتغال جوانان و کوتاه کردن دست دشمن از کشورهای اسلامی را بوجود بیاوریم.

حجت‌الاسلام قاسم‌زاده نیز مواردی در خصوص کنترل بیشتر بازار و کاهش قیمت‌ها ارائه کردند و خواستار برخورد قاطع با متخلفین شدند.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول