اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

مسائل تربیتی به طور شفاف برای خانواده‌ها بیان شود / در زمینه آموزش مسائل دینی مشکل داریم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: باید و نبایدهای تربیتی باید به طور شفاف برای خانواده‌ها بیان شود.

مسائل تربیتی به طور شفاف برای خانواده‌ها بیان شود / در زمینه آموزش مسائل دینی مشکل داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور خانواده و بانوان استان با اشاره به اهمیت آموزش احکام الهی و مسائل دینی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که بعد از انقلاب اسلامی به وجود آمد این تصور بود که چون انقلاب کرده‌ایم همه مسائل خود به ‌خود حل خواهد شد و همین تصور، آموزش مسایل تربیتی را از اولویت‌های ما خارج کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه آموزش مسائل دینی مشکل داریم، افزود: اکنون در مرحله‌ای هستیم که شیوه آزمون و خطا جواب نمی‌دهد و تصمیمات کلان در این حوزه باید طی فرایند علمی و با تحقیق، پژوهش و آسیب‌شناسی اتخاذ شود.

نصرتی استفاده از رسانه‌های دیداری و شنیداری به ویژه صدا و سیما را بهترین روش آموزش احکام دینی عنوان کرد و افزود: باید افرادی تربیت شوند که با استفاده از ابزارهای نو و با زبان امروزی و هنرمندانه مسائل دینی را به افراد جامعه آموزش دهند.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه خانواده را رکن و اساس جامعه دانست و افزود: برای هر تغییر و تحولی در فرهنگ، اخلاق و رفتار جامعه باید به سراغ خانواده برویم و در این میان مسائل تربیتی نقش برجسته‌ای دارند.

وی با بیان اینکه زنان تاثیرگذارترین عنصر در نهاد خانواده هستند، اظهار داشت: گرچه در آموزش احکام دین تفاوتی بین زن و مرد نیست اما با توجه به جایگاه حساس بانوان در خانواده و جامعه، باید آموزش مسائل تربیتی به آنان در اولویت قرار گیرد.

نصرتی همچنین استفاده از روش‌های تشویقی در آموزش احکام دینی و ابتکار عمل علما و روحانیون در بکار‌گیری شیوه‌های نو، جذاب و تاثیرگذار را ضروری دانست.

وی تصریح کرد: قرار نیست تمام مشکلات در چند جلسه حل شود؛ اما در این جلسات می‌توانیم نسخه‌های قابل اجرا برای حل مشکلات را آماده و در مقاطع زمانی مختلف به اجرا درآوریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود تظاهر و تفاخر را مشکل عمده زندگی در جامعه امروزی خواند و گفت: این مسائل تناسبی با عقاید دینی ما ندارد و باید برای اصلاح آن، نخبگان و علمای دینی با برنامه‌های منسجم وارد عمل شوند.

نصرتی تبلیغ خصلت‌های نیک و تقبیح عادت‌های زشت را از جمله راهکارهای اصلاح شیوه زندگی عنوان کرد و افزود: بانوان باید در این زمینه نقش‌آفرین باشند. 

انتهای پیام/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول