اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهر در مجلس شورای اسلامی:

روستاهای بخش هوراند در برابر زلزله 4 ریشتری هم مقاوم نیستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون وضعیت اماکن مسکونی روستاهای کلیبر خوب است ولی روستاهای بخش هوراند به علت عدم رسیدگی و استفاده از مصالح کم‌دوام حتی در برابر زلزله 4 ریشتری نیز مقاومت ندارد.

روستاهای بخش هوراند در برابر زلزله 4 ریشتری هم مقاوم نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، عباس فلاحی‌باباجان ظهر امروز در جلسه ستاد بازسازی شهرستان اهر، تلاش ستادهای معین استان‌های فعال در زلزله اهر را در مقایسه با کارهای انجام شده در زلزله‌های گذشته سایر استان‌ها مطلوب عنوان کرد و این تلاش‌ها را شایسته تقدیر دانست.

این نماینده مجلس کار نمایندگی را عین کار دادگستری عنوان کرد و نظارت را یکی از شاخصه‌های اصلی نماینده مجلس برشمرد و افزود: در این خصوص تلاش خواهیم کرد به وظیفه ذاتی خود به دور از برخی حاشیه‌سازی‌ها ادامه دهیم.

وی گفت: در گذشته به روستاهای ما توجه نشده و نتیجه این بی‌توجهی‌ها خرابی اماکن مسکونی در زلزله اخیر است.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون وضعیت اماکن مسکونی روستاهای کلیبر واقعاً خوب بوده ولی روستاهای بخش هوراند به علت عدم رسیدگی و استفاده از مصالح کم‌دوام حتی در برابر زلزله 4 ریشتری نیز مقاومت ندارد که لزوم توجه مسئولان را می‌طلبد.

فلاحی‌باباجان از اعزام 22 اکیپ کاری و فنی از سوی خود به روستاهای مناطق زلزله‌زده این شهرستان خبر داد و افزود: این افراد با حضور در مناطق زلزله‌زده روستایی و شهری به صورت میدانی آمار دقیق ساخت و سازها، مسائل و مشکلات و نیازهای منطقه را ارائه خواهند داد تا با جمع‌بندی کامل آنها گزارش کامل را به رئیس مجلس بدهم تا به مسئولان رده بالای کشوری داده شود.

وی افزود: در برخی روستاهایی که در دامنه کوه‌ها واقع شده و در زلزله اخیر آسیب دیده‌اند واقعاً به علت سرما، زندگی برای ساکنان و احشام سخت است و باید با سازوکارهای مناسب و همکاری همه‌جانبه گره‌ای از مشکلات مردم برداریم. 

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول