اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کرمان:

کرمان در تولید گوشت به خودکفایی رسید

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: استان کرمان در زمینه تولیدات مرغ و گوشت خودکفا شده است و سالانه 30 میلیون قطعه مرغ و 40 هزار تن گوشت قرمز در این خطه تولید می‌شود.

کرمان در تولید گوشت به خودکفایی رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بیژن دهقانی ظهر امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح‌های دامپزشکی سیرجان که در محل فرمانداری تشکیل شد، اظهار داشت: طرح معدوم کردن آلایش و لاشه‌های غیر قابل مصرف دام در کشتارگاه‌های استان کرمان در دستور کار دامپزشکی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: این اقدام با هدف سلامت کامل گوشت سفید و قرمز برای مصرف کنندگان است که در این طرح قطعات گوشت سفید و قرمز اعم از دل، قلوه، جگر، کله و پاچه به صورت بسته‌بندی به بازار مصرف عرضه  و از عرضه قطعات گوشت اعم از مرغ و دام جلوگیری می‌شود.

دهقانی از خودکفایی استان کرمان در زمینه تولیدات مرغ و گوشت خبر داد و افزود: سالانه 30 میلیون قطعه مرغ و 40 هزار تن گوشت قرمز در استان کرمان تولید می‌شود.

وی بیان داشت: طرح توسعه کشتارگاه‌ها و مراکز پرورش گوسفند و طیور در دست اقدام است، زیرا استان کرمان با موقعیت خود زمینه صدور فرآورده‌های دامی را به سایر نقاط کشور دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ابراز داشت: اجرای طرح جمع‌آوری کشتارگاه‌های سنتی در سطح استان کرمان نیازمند حمایت مسئولان در بخش اعتبارات است تا بتوانیم کشتارگاه‌های صنعتی را جایگزین کنیم تا هم با کمبود کشتارگاه مواجه نشویم و هم به بحث اشتغال لطمه‌ای وارد نشود.

دهقانی زیرساخت‌های دامپزشکی در سیرجان را خوب توصیف کرد و بیان داشت: در سال جاری دو کشتارگاه جدید در شهرستان سیرجان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های اعلام شده دامپزشکی در مرحله اول در شهرهای کرمان و سیرجان اجرا می‌شود و افزود: با هدف حضور بهتر بازرسی در هنگام ذبح طیور تمام کشتارگاه‌های استان کرمان باید روزانه مرغ خود را ذبح و بسته‌بندی کنند تا مسائل بهداشتی به خوبی رعایت شود.

محمدعلی توحیدی فرماندار سیرجان نیز در این جلسه برای رفع مشکلات و تامین اعتبارات مورد نیاز دامپزشکی شهرستان قول مساعد داد و بر طرح معدوم‌سازی آلایش و لاشه‌های غیر قابل مصرف دام تاکید کرد.

علیرضا زینلی مسئول دامپزشکی سیرجان هم در این جلسه گفت: بازرسان اداره دامپزشکی سیرجان در دهه اول محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی بر کشتار دام‌های نذری نظارت دارند.

انتهای پیام/80015/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول