اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر سمنان:

آسیب‏های مواد مخدر در مدارس آموزش داده شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سمنان، بر لزوم آموزش و شناخت آسیب‏های مواد مخدر، پیشگیری و درمان اعتیاد در مدارس و پایگاه‏های بسیج تاکید کرد.

آسیب‏های مواد مخدر در مدارس آموزش داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن سعدالدین ظهر امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سمنان اظهار داشت: در بحث پیشگیری از اعتیاد باید با برطرف کردن نواقص، دستگاه‏های متولی با هم هماهنگ‏تر شوند.

وی ادامه داد: باید ضعف‏ها، کمبودها و نقاط قوت را با هم رصد کرده و اگر در این راه بتوانیم یک نفر را هم احیا کنیم، به وظیفه خود عمل کرده‏ایم.

رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سمنان گفت: فرد معتاد را نباید زالوصفت و رانده شده از جامعه دانست؛ بلکه باید او را همانند آهنی دانست که زنگ دور آن را فرا گرفته است و باید با زدودن زنگار، آن آهن را مجدداً احیا کرد.

سعدالدین بر لزوم آموزش و شناخت آسیب‏های مواد مخدر، پیشگیری و درمان اعتیاد در مدارس برای افزایش آگاهی‏های دانش‏آموزان، اولیا و مربیان تاکید کرد.

وی همچنین خواستار ارائه این آموزش‏ها در پایگاه‏های بسیج برای فرماندهان پایگاه‏ها و بسیجیان و برپایی کارگاه‏های آموزشی برای افراد مختلف و استفاده از متخصصان در این زمینه شد.

رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سمنان افزود: شرعاً و قانوناً موظفیم که این افراد گرفتار در منجلاب اعتیاد را نجات دهیم.

سعدالدین با اشاره به سند مبارزه با مواد مخدر ابلاغی از سوی وزیر کشور گفت: در این سند، وظایف هر دستگاه به صورت ملی، استانی و شهرستانی مشخص شده است.

وی تصریح کرد: هر دستگاه باید برنامه عملیاتی خود را به صورت مدون برای جانمایی در سند ارسال کند.

رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سمنان اهداف سند را کاهش میزان بروز و محافظت از افراد سالم در برابر اعتیاد و زیرپوشش قرار گرفتن 40 درصد جمعیت کشور در این طرح اعلام کرد.

سعدالدین اطلاع‏رسانی، تغییر نگرش و آموزش به افراد مختلف را عامل اصلی موفقیت این سند عنوان کرد و افزود: چنانچه روش‏های درمانی ما صحیح و مناسب نباشد، فرد معتاد پس از ترک، مجدداً به مواد مخدر روی می‏آورد.

انتهای پیام/2249/ل/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول