اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی:

486 هیئت مذهبی پرچم ویژه آستان قدس دریافت کردند

خبرگزاری فارس: معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در مجموع 5 هزار و 349 هیئت مذهبی، متقاضی دریافت پرچم متبرک آستان قدس رضوی بوده‌اند و 486 هیئت در سال جاری در مراسم خاصی پرچم‌های خود را دریافت کردند.

486 هیئت مذهبی پرچم ویژه آستان قدس دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود ممتاز ظهر امروز در نشست خبری ویژه برنامه‌های محرم‌الحرام در مشهد اظهار کرد: به تمام هیئت‌های عزاداری که دارای پرونده در دفتر رسیدگی به امور هیئت‌های مذهبی اماکن متبرکه هستند، غذای متبرک حضرت رضا(ع) اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از زائران پیاده‌ای که در این ایام برای عرض تسلیت به پیشگاه امام رضا(ع) مشرف می‌شوند نیز با غذای متبرک و بسته‌های خوراکی به صورت تصادفی پذیرایی می‌شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی بیان داشت: مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با 18 کشور و 2 هزار نقطه در ایران اسلامی در روز جمعه سوم آذرماه در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

ممتاز در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم خطبه شب شهادت امام حسین (ع) در حرم مطهر رضوی گفت: این مراسم باشکوه و معنوی در روز جمعه سوم آذرماه در رواق مبارکه دارالحکمه حرم مطهر در صحن انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مراسم شام غریبان امام حسین(ع) عنوان کرد: مراسم شام غریبان شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی آغاز و خادمان بارگاه منور رضوی با در دست داشتن شمع و زمزمه اشعار خزن‌انگیز برای عرض تسلیت به ساحت ملکوتی امام رضا(ع) به سمت حرم مطهر روانه می‌شوند.

ممتاز با اشاره به برگزاری مراسم اهدای پرچم متبرک به هیئات مذهبی با حضور تولیت عظمای آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در مجموع 5 هزار و 349 هیئت مذهبی، متقاضی دریافت پرچم متبرک آستان قدس رضوی بوده‌اند که یک‌هزار و 830 هیئت در سال‌های گذشته و 486 هیئت در سال جاری در مراسم خاصی پرچم‌های خود را دریافت و تعداد 2 هزار و 114 نیز هیئت در نوبت دریافت هستند.

وی افزود: هیئات مذهبی داخل و خارج از کشور می‌توانند با ثبت‌نام در دفتر رسیدگی به امور هیئات مذهبی اماکن متبرکه واقع در ورودی باب‌الرضا(ع) حرم مطهر رضوی در نوبت دریافت پرچم متبرک آستان قدس رضوی قرار بگیرند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه اجرای نیات واقفین مهم‌ترین رسالت آستان قدس رضوی است، اظهار داشت: موقوفه ملک‌التجار، موقوفه مهدی قلی‌خان قرائی و موقوفه مرحوم غراب از مهم‌ترین موقوفاتی هستند که به موضوع برپایی عزای امام حسین(ع) تاکید فراوان داشته‌اند و تمهیدات لازم درباره برگزاری مراسمی که مورد نظر واقفان این آستان مقدس بوده اندیشیده شده است.

ممتاز در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم ویژه سالگرد شهدای عاشورا تاکید کرد: مراسم بزرگداشت شهدای عاشورای حرم مطهر رضوی نیز پنجم آذرماه مقارن با عاشورای حسینی در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر با حضور خانواده‌های معزز این شهدا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای برقراری هرچه بیشتر نظم و آرامش در اماکن متبرکه و ساماندهی بهتر هیئات مذهبی محدودیت‌هایی برای تردد در نظر گرفته شده است، افزود: مسیرهای بست شیخ طبرسی و شیخ طوسی ویژه تشرف و ورود هیئت‌ها و بست شیخ حرعاملی نیز ویژه خروج هیئت‌های مذهبی درنظر گرفته شده است.

ممتاز ادامه داد: با توجه به حضور گسترده هیئت‌های مذهبی، صحن انقلاب اسلامی ویژه آقایان و سایر صحن‌های مقدس اماکن متبرکه ویژه عموم زائران می‌باشد و امکان تردد در رواق‌های مبارکه نیز همانند روزهای قبل است.

انتهای پیام/ 70001/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول