اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

اسکواش‌باز قمی به تیم ملی دعوت شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت اسکواش استان قم از دعوت اسکواش‌باز قمی به تیم ملی کشورمان برای نخستین بار در تاریخ فعالیت این رشته در قم خبر داد.

اسکواش‌باز قمی به تیم ملی دعوت شد

حمید نایینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم تصریح کرد: رشته ورزشی اسکواش با اینکه در کشورمان سابقه خوبی دارد اما در استان قم یکی از ورزش‌های نوپا و جدید به شمار می‌رود و به تازگی جایگاه خوبی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در واقع این رشته ورزشی از سال‌های آغازین دهه 1380 وارد رشته‌های ورزشی فعال در استان قم شد و نوجوانان و جوانان قمی علاقمند به این رشته فعالیت خود در عرصه قهرمانی اسکواش را با حضور در مسابقات اسکواش‌باز آغاز کردند.

رئیس هیئت اسکواش استان قم افزود: نخستین دوره رقابت‌های اسکواش باز قهرمانی کشور در سال 1385 به میزبانی هیئت اسکواش استان قم برگزار شد و سالن شهید محمود رضاییان قم میزبان تیم‌های شرکت‌کننده از استان‌های مختلف در این رقابت‌ها بود.

وی یادآور شد: با این حال در چند سال اخیر شاهد تغییر و تحولات مثبتی در اسکواش قم بوده‌ایم و علاوه بر اینکه ورزشکاران فعال قم در این رشته از نظر تکنیک و فن این رشته به جایگاه بهتری دست یافته‌اند، اسکواش از نظر سخت‌افزاری نیز وضعیت بهتری پیدا کرده است.

نایینی نتیجه پیشرفت اسکواش قم را دعوت اسکواش‌باز آینده‌دار و شایسته قمی برای نخستین بار به اردوی آماده‌سازی تیم ملی اسکواش کشورمان دانست و اضافه کرد: در حالی که برای نخستین بار در تاریخ ورزش قم یک ورزشکار از رشته اسکواش به تیم ملی دعوت می‌شود، فدراسیون اسکواش کشورمان با ارسال نامه‌ای به هیئت اسکواش قم از محمدجواد بختیاری جوان آینده‌دار اسکواش قم برای حضور در اردوی تیم ملی اسکواش دعوت به عمل آورده است.

رئیس هیئت اسکواش استان قم افزود: اردوی تیم ملی اسکواش کشورمان این هفته با حضور نفرات دعوت شده از استان‌های مختلف در تهران برپا می‌شود و با تست‌گیری از نفرات دعوت شده به این اردو، ترکیب تیم ملی برای اعزام به رقابت‌های مهم انتخاب خواهد شد.

در حال حاضر حمید نائینی به عنوان رئیس و محمد نویسی به عنوان دبیر هیئت اسکواش استان قم فعالیت می‌کنند و بعد از افتتاح سالن بین‌المللی اسکواش قم در سال 1390 در مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر قم، تمام فعالیت‌های این رشته در این سالن به انجام می‌رسد.

انتهای پیام/78002/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول