اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد خبر داد

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در سعدآباد

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در سعدآباد خبر داد.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در سعدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد حجت‌الاسلام عبدالکریم جمالی پیش از ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ در سعدآباد ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و واقعه عاشورا اظهار داشت: همایش طلایه‌داران تبلیغ با موضوع محرم، فرصت‌ها و وظایف و با هدف آماده‌سازی هیئت‌های مذهبی، روحانیون و مداحان در ایام محرم برگزار شده است.

وی افزود: محرم یک جوشش است و امروز در جامعه اسلامی و در دنیا این جوشش به راه افتاده و هر روز بر تعداد عزاداران حسینی افزوده می‌شود و دشمن از این حرکت و واقعه عظیم تاریخی احساس خطر می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد با اشاره به نقش مهم روحانیت در ترویج و تبلیغ دین خاطر نشان کرد: در شرایط حساس کنونی و با توجه به هجمه همه جانبه دشمن بر فراز فکری جوانان کشورمان، وعاظ و مبلغان می‌توانند بهترین عملکرد خود را مانند گذشته با ارشاد و راهنمایی‌های ارزنده به نمایش بگذارند.

جمالی با اشاره به نقش مهم روحانیون و وعاظ در تبلیغ دین گفت: ماه محرم و صفر فرصت مناسبی است تا فضایل و معنویات این ماه‌های مبارک برای قشر جوان به بهترین شکل ممکن بیان شود.

وی با بیان اینکه رویکردهای مختلفی در مورد واقعه کربلا وجود دارد ابراز داشت: خرافات، انحرافات و حقایقی در مورد این واقعه وجود دارد که باید در این زمینه آگاه‌سازی لازم صورت گیرد.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد از حضور روحانیون در مدارس خبر داد و اظهار داشت: حضور گسترده روحانیان در مدارس سعدآباد به منظور آشناسازی دانش‌آموزان با فرهنگ عظیم عاشورا و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) است.

جمالی گفت: تشکیل هیئت‌های عزاداری در مدارس از برنامه‌های تبلیغات اسلامی سعدآباد در ایام محرم است.

وی اظهار امیدواری کرد مسئولان با تداوم برنامه‌های مذهبی در مدارس بتواند تعلیم و تربیت اسلامی را در میان دانش‌آموزان نهادینه کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در سعدآباد خبر داد و افزود: این همایش با هدف تکریم حماسه شیرخواره شهید حریم اهل بیت (ع) به‌عنوان بزرگ‌ترین سند مظلومیت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و به نمایش گذاردن ابعاد عاطفی، حماسی و عقلانی قیام حسینی برای انتقال اصل پیام عاشورا برگزار خواهد شد.

وی اذعان داشت: شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) نقطه عطف واقعه کربلاست، بنابراین مادران ما که تربیت کننده فرزندان هستند باید از کودکی، فرزندان را با واقعه عاشورا و سیره اهل بیت (ع) آشنا کنند.

جمالی گفت: در این مراسم ضمن قرائت قرآن کریم و زیارت عاشورا، مداحان اهل بیت (ع) در رثای پرپر شدن گل بوستان ولایت حضرت علی‌اصغر(ع) به اجرای برنامه می‌پردازند.

انتهای پیام/2451/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول