اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی نظرآباد خبر داد

دستگیری باند 6 نفره سوءاستفاده از بیمه خودروها در نظرآباد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی نظرآباد از دستگیری اعضای باند 6 نفره سوءاستفاده از بیمه خودروها در این شهرستان خبر داد.

دستگیری باند 6 نفره سوءاستفاده از بیمه خودروها در نظرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه پلیس البرز، کرم رضا براتی با اعلام این خبر اظهار داشت: اعضای این باند که با طرح‌ریزی تصادفات ساختگی و صوری و ایجاد جراحت روی بدن خود از بیمه خودروها برای دریافت دیه خسارات جراحات وارده استفاده می‌کردند با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان نظرآباد استان البرز شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: روز گذشته در پی مراجعه فردی به یکی از پاسگاه‌های انتظامی شهرستان نظرآباد، ماموران این پاسگاه در جریان رسیدگی به پرونده حادثه تصادفی قرار گرفتند که جزئیات آن مانند یک حادثه تصادف معمولی نبود و شک ماموران را درباره صحت و سقم این تصادف بر آن داشت تا موضوع به فوریت در بررسی قضایی قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: در این راستا فردی به نام «مهرداد –ح» به یکی از پاسگاه‌های انتظامی شهرستان نظرآباد مراجعه و اعلام می‌کند که با خودروی پراید خود در حال حرکت از محل کار به سمت منزل بوده که در سر پیچ روستای شیخ حسن از توابع شهرستان نظرآباد با یک دستگاه موتورسیکلت تصادف کرده و این حادثه منجر به جراحت وی و سرنشین موتورسیکلت می‌شود.

براتی افزود: ماموران با بررسی تصادف و دریافت نظرات کارشناس بیمه پی به عمدی و غیر واقعی بودن تصادف برده و بلافاصله موضوع را با مقام قضایی هماهنگ کردند و هر دو فرد حادثه دیده را به پزشکی قانونی معرفی می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد اضافه کرد: بر اساس اظهار نظر پزشکی قانونی آثار و جراحات ناشی از تصادف بر اثر خودزنی و ساختگی بوده و تصادفی در کار نبوده است.

وی گفت: با توجه به حساسیت موضوع طرفین تصادف برای روشن شدن علت ارتکاب آنها به این امر و بررسی انگیزه متهمان از این تصادف ساختگی مورد بازجویی ماموران قرار گرفتند که در این بازجویی‌ها اعتراف کردند که با هماهنگی قبلی با یکدیگر اقدام به تصادف صوری کرده‌اند تا از بیمه دیه دریافت و بین یکدیگر تقسیم کنند و آثار زخم و ساییدگی روی بدن آنها نیز ساختگی است.

فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در ادامه اعترافات خود اذعان داشتند که مدتی است با تشکیل یک باند 6 نفره با طرح‌ریزی تصادفات ساختگی و صوری و ایجاد جراحت روی بدن خود از بیمه خودروها برای دریافت دیه خسارات جراحات وارده استفاده می‌کردند.

براتی ادامه داد: نقشه این باند در آخرین تصادف ساختگی با هوشیاری ماموران انتظامی و کارشناسان بیمه برملا و همگی این افراد با پیگیری‌های ماموران انتظامی دستگیر شدند.

گفتنی است، متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آنجا با قرار وثیقه قانونی یک میلیارد و 500 میلیون ریالی روانه زندان شدند.

انتهای پیام/2302/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول