اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر:

پایین بودن مشترکان صنعتی آب در بوشهر افت محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: پایین بودن اشتراک صنعتی آب با وجود اینکه استان بوشهر یک منطقه صنعتی است، افت محسوب می‌شود.

پایین بودن مشترکان صنعتی آب در بوشهر افت محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محسن درفشان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از 165 هزار اشتراک آب در استان واگذار شده است، اظهار داشت: از این میزان 89 درصد خانگی، یک درصد دولتی، یک درصد مذهبی، چهار درصد بنایی آزاد، پنج درصد تجاری و کمتر از نیم درصد از مشترکین صنعتی هستند.

درفشان تصریح کرد: 562 مشترک صنعتی در استان داریم که این تعداد مشترک برای استان صنعتی بوشهر افت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آب در توسعه هر منطقه نقش مهم و اساسی دارد، افزود: اگر در هر منطقه‌ای با کمبود آب مواجه باشیم توسعه آن منطقه با چالش و مشکلات خاصی روبه‌رو است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به وضعیت آب شرب در استان اشاره کرد و افزود: استان بوشهر با توجه به اینکه با شتاب رو به پیشرفت و توسعه است باید برای مشکل آب این منطقه تدبیر اساسی اندیشیده شود.

درفشان افزود: در دهه 30 تا 40 آب شرب استان بوشهر از طریق چاه‌های آب مناطق دشتی، برازجان، تنگستان، جم و دشتستان تأمین می‌شد که جوابگوی نیازهای مردم و مشترکین نبود.

وی اضافه کرد: در دهه 50 با احداث یک تصفیه‌خانه در 10 کیلومتری کازرون آب مورد نیاز مردم از چشمه ساسان، چاه‌های منطقه و رودخانه شاهپور با تولید روزانه 110 هزار مترمکعب تأمین می‌شد و بوسیله یک خط انتقال آب به بوشهر منتقل می‌شد که باز هم مردم با مشکل آب شرب روبه‌رو بودند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم استان همچنان نگران تأمین آب شرب بودند، گفت: در دهه 80 با اجرای تصفیه خانه در کهگیلویه و بویراحمد و ساخت سد کوثر میزان تولید آب در استان افزایش یافت.

وی بیان کرد: با ساخت سد کوثر روزانه 450 هزار مترمکعب آب تولید شد که قرار بود 61 درصد این آب از طریق یک خط آبرسانی که از خطوط آبرسانی قبل بود به استان منتقل شود.

این مقام مسئول ادامه داد: وضعیت آب شرب استان تا سال 84 شرایط نرمالی داشت اما مجدداً استان بوشهر به لحاظ توسعه جمعیت شهری و افزایش ساخت و ساز با کمبود آب مواجه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: افق طرح خط آبرسانی کوثر تا سال 85 بود که امسال 6 سال از افق این طرح گذشته است اما این در حالی است که هیچ فکری برای افزایش آن دیده نشده است.

درفشان افزود: از سال 88 مدیریت نگه‌داری و تولید آب در منطقه بوشیگان که تصفیه‌خانه خطوط دوم و سوم در آن قرار دارد از شرکت آب منطقه‌ای به شرکت آبفای استان واگذار شد که این شرکت با فعالیت‌های کارشناسی و طرح‌های مطالعه‌ای و ضربتی در کمتر از هفت ماه تصفیه خانه را بازسازی کرد.

انتهای پیام/66006/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول