اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استانداری قزوین برگزار شد

کارگاه آموزشی ترویج فرهنگ قانون‌گرایی

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی ترویج فرهنگ قانون‌گرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

کارگاه آموزشی ترویج فرهنگ قانون‌گرایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین هادی ساعی در کارگاه آموزشی ترویج فرهنگ قانون‌گرایی که بعد از ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قانون‌گرایی باید در آحاد جامعه نهادینه شود و تبیین این مهم در جامعه نیازمند عزم همگانی است.

وی افزود: اگر قانون در جامعه رعایت نشود مسلما بی‌نظمی و هرج و مرج را به دنبال خواهد داشت و همین امر موجبات این را فراهم می‌کند که وضعیت وخیمی را در کشور شاهد باشیم.

ساعی عنوان کرد: نیازها در جامعه متفاوت است و نکات اشتراک زیادی هم در افراد وجود دارد که برطرف کردن همه نیازها با توجه به اینکه منابع محدودی را در اختیار داریم، دشوار است.

عضو هئیت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه در کشور ما مجلس قانون‌گذاری می‌کند و قانون در همه جای دنیا اجتناب‌ناپذیر است، افزود: اگر قانون در یک کشور به خوبی اجرا نشود باید منتظر عواقب آن بر آحاد مختلف جامعه باشیم.

ساعی اضافه کرد: باید در جامعه با یک کار کارشناسی شده فرهنگ را در جامعه به بهترین شکل ممکن پیاده کرد و این امر می‌تواند در سایه برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی محقق شود و فرهنگ‌گرایی در جامعه به یک کلاس تبدیل شود.

وکیل پایه یک دادگستری در ادامه با اشاره به قانون‌گرایی در خانواده هم عنوان کرد: بزرگ‌ترها اگر در خانواده قانون را اجرا نکنند، بدون شک نباید انتظار داشته باشند که کوچک‌ترها قانون را به درستی اجرا کنند و همین سبب خواهد شد که مشکلات زیادی را در خانواده که یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه است شاهد باشیم.

ساعی افزود: متأسفانه در بین برخی از افراد جامعه امروز قانون‌پذیری و قانون‌گرایی نهادینه نشده است و به دلیل عدم صداقتی که در برخی افراد جامعه امروز وجود دارد، اگر پای منافع شخصی وسط باشد به راحتی دروغ می‌گویند.

عضو هئیت علمی دانشگاه با بیان اینکه برخی در برابر مشکلات این بهانه را می‌آورند که کار فرهنگی در جامعه انجام نشده، عنوان کرد: اهمیت کار فرهنگی بر هیچکس پوشیده نیست ولی برای بهبود شرایط اجتماعی باید ابتدا از نهاد خانواده و سپس اجتماع اقدام کرد.

ساعی با بیان اینکه در عصر کنونی صداقت و حیا به مراتب کم‌رنگ شده، اظهار داشت: متأسفانه در جوامع امروزی پایداری به قول و قرار جایگاه قبلی خود را در جامعه از دست داده و معیارهای اخلاقی کم‌رنگ شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید معیارهای اخلاقی کم‌رنگ شده را در جامعه احیا کرد و در این مسیر با فرهنگ‌سازی و برگزاری کلاس‌های آموزشی لازم زمینه را برای فرهنگ‌سازی اصولی و مناسب در جامعه فراهم کنیم.

انتهای پیام/77004/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول