اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع آب کهگیلویه عنوان کرد

رکود در پروژه سد «سرپری» به دلیل کمبود اعتبارات

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع آب کهگیلویه با اشاره به اهمیت سد «سرپری» در توسعه کشاورزی و گردشگری استان گفت: متأسفانه این طرح به علت معارضات اجتماعی و کمبود اعتبارات در رکود به سر می‌برد.

رکود در پروژه سد «سرپری» به دلیل کمبود اعتبارات

 علی آران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: سد مخزنی سرپری یکی از پروژه‌های مهم و حیاتی در حوزه شهرستان کهگیلویه است که در صورت تکمیل می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در بخش کشاورزی و تأمین آب کشاورزان باشد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: تامین آب اراضی کشاورزی روستاهای سرپری، چهارمه و چاه‌بردی و نیز کنترل سیلاب از اهداف احداث این سد مخزنی است.

وی تصریح کرد: این سد با توجه به نزدیکی به شهر دهدشت و همچنین توپوگرافی خاص و منحصر به فرد زمین‌های اطراف آن می‌تواند به عنوان یکی از بهترین مکان‌های تفریحی و سیاحتی در استان تبدیل شود.

آران با بیان اینکه بعضی مشکلات پیش روی این طرح از جمله انتقال فیبر نوری و جابه‌جایی شبکه برق مرتفع شده است، خاطرنشان کرد: انتقال جاده دسترسی به روستای سرپری نیز حدود 75 درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه معارضات اجتماعی یکی از مشکلات اساسی در روند پروژه سد سرپری است، ابراز داشت: همین مسئله باعث تعطیلی پروژه سد سرپری شده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان کهگیلویه عنوان داشت: بیش از 3 میلیارد تومان برای تملک اراضی محور، مخزن و حریم سد سرپری لازم است که در صورت تأمین این اعتبار، پروژه سد سرپری جان دوباره می‌گیرد و در گذار یکی از معارضات اجتماعی گذر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات در نظر گرفته شده از محل اعتبارات استانی جوابگوی هزینه‌های احداث سد سرپری نیست، ابراز کرد: بیش از 15 میلیارد تومان برای بهره‌برداری و تکمیل این سد نیاز است.

آران در پایان با اشاره به مهم و حیاتی بودن احداث این سد در توسعه کشاورزی و گردشگری شهر دهدشت عنوان داشت: انتظار می‌رود که مسئولان استانی به خصوص استاندار و نماینده شهرستان کهگیلویه توجه ویژه‌ای به مشکلات و معضلات پیش روی سد سرپری داشته باشند تا هر چه زودتر این پروژه مهم به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول