اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد:

فروش و نصب آسانسور‌های غیراستاندارد در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فروش و نصب آسانسور‌های غیر‌استاندارد توسط شرکت‌های فاقد پروانه طراحی و مونتاژ در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد.

فروش و نصب آسانسور‌های غیراستاندارد در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: فروش و نصب آسانسور توسط شرکت‌های فاقد پروانه طراحی و مونتاژ در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد.

مد‌یر‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از اجباری بودن استاندارد آسانسورهای برقی خبر داد و افزود: کلیه سازندگان آسانسور و مالکان ساختمان‌هایی که دارای آسانسور هستند مکلفند قبل از راه‌اندازی و استفاده از آسانسور تأییدیه لازم را از اداره‌کل استاندارد این استان اخذ کنند در غیر اینصورت مسئولیت هرگونه حادثه احتمالی به عهده مالک ساختمان خواهد بود.

وی تصریح کرد: لازم است پیمانکاران و مالکین ساختمان‌ها هنگام انعقاد قرارداد ساخت آسانسور ضمن اطمینان از تأیید صلاحیت سازنده عبارت "مکلف بودن سازنده به اخذ تأییدیه استاندارد در زمان راه‌اندازی" را به بندهای قرارداد اضافه کنند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطابق دستور‌العمل‌های اجرایی سازمان ملی استاندارد فروش و نصب آسانسور صرفا باید توسط شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ از سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد و آسانسورهایی که توسط شرکت‌های متفرقه، نصب یا فروخته می‌شوند مورد تأیید اداره‌کل استاندارد و شرکت‌های بازرسی ذی‌صلاح نیست.

محمدی با تأکید بر لزوم ایجاد اطمینان و حفاظت از شهروندان، خواستار همکاری شهرداران سراسر استان به الزام کارفرمایان به ارائه تأیید ایمنی و کیفیت آسانسور در هنگام صدور پایان کار ساختمانی شد.

انتهای پیام/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول