اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موزه باغ نادری مشهد خبر داد

نمایش تندیس مشاهیر جهان در موزه باغ نادری مشهد

خبرگزاری فارس:مدیر موزه باغ نادری مشهد گفت: تندیس مشاهیر، سیاست‌مداران و افراد عجیب‌الخلقه جهان در موزه باغ نادری مشهد به نمایش گذاشته شده است.

نمایش تندیس مشاهیر جهان در موزه باغ نادری مشهد

اصغر مهرانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: با امضای تفاهمنامه‌ای که میان اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی و موزه انسان‌های عجیب‌الخلقه و مشاهیر در سن‌پترزبورگ روسیه صورت گرفت، مجسمه انسان‌های عجیب‌الخلقه همراه با شخصیت‌های مشهور جهانی در باغ نادری مشهد به نمایش عمومی در آمدند.

مدیر موزه باغ نادری مشهد ادامه داد: این نمایشگاه که از 20 آبان‌ماه افتتاح شده، میزبان بیش از 35 مجسمه مومی از شخصیت‌های سیاسی، علمی، فرهنگی و هنری مهم و مشهور جهان که تاثیرگذاری خاصی بر تاریخ داشته‌اند، برپا شده است.

وی یادآور شد: این تندیس‌ها شامل شخصیت‌هایی همچون داوینچی، ‌آدولف هیتلر، آلبرت انیشتین و لوئی دوفونس و همچنین مجسمه‌هایی از انسان‌های عجیب‌الخلقه از جمله مرد دو سر، مرد شاخ‌دار و زشت‌ترین زن جهان است.

مهرانی عنوان کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه سن‌پترزبورگ در دو بخش آشنایی مردم با مشاهیر و افراد برجسته و همچنین فرهنگ آنها در جهان و شناخت چهره‌های سیاسی و همچنین آشنایی با زندگی عجیب‌الخلقه‌هایی که در جهان زندگی عادی و خوبی را دارند.

مدیر موزه باغ نادری مشهد با اشاره به اینکه معلولیت نقص نیست، افزود: در ارتباط با آشنایی افرادی که از بدو تولد مشکل جسمی داشته‌اند و عجیب‌الخلقه محسوب شده‌اند می‌توان شیوه زندگی آنها را مدنظر قرار داد و مسیر زندگی آنها را الگویی برای کسانی که مشکل جسمی دارند قرار داد.

وی بیان کرد: اکثر انسان‌ها از نعمت سلامتی خود غافل هستند و کمتر بدان توجه می‌کنند که این نمایشگاه فرصت خوبی برای افراد ایجاد می‌کند تا بیشتر از پیش به داشتن سلامتی خود بیندیشند.

مهرانی تاکید کرد: بازدید از این نمایشگاه همچنین برای افراد معلول حائز اهمیت است و می‌توانند با مشاهده زندگی افراد عجیب‌الخلقه‌ای که در جهان مطرح شدند، آنان را در زندگی خود مدنظر قرار دهند.

مدیر موزه باغ نادری مشهد اظهار کرد: هنرمندانی که این آثار را خلق کردند به صورت تیمی در روسیه کار می‌کنند و چهره‌های مشهور جهان را در عرصه‌های هنری، سیاسی و اجتماعی و همچنین مشاهیر جهان را به تصویر می‌کشند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در ایران بسیار جدید است، ادامه داد: امیدورایم در آینده‌ای نزدیک هنرمندان کشور به خلق آثار مشاهیر ایرانی و افراد مطرح در کشور بپردازند و بتوانیم آنها را در نمایشگاه‌ها به نمایش بگذاریم.

مهرانی با تاکید بر نقش فرهنگ‌سازی در برگزاری این نمایشگاه‌ها، گفت: استقبال مردم از نمایشگاه سن‌پترزبورگ بسیار خوب بوده و سطح رضایت‌مندی بالایی را از نمایشگاه داشته‌اند.

مهرانی در خاتمه خاطرنشان کرد: نمایشگاه سن‌پترزبورگ از روز شنبه 20 آبان‌ماه سال جاری به‌طور رسمی در باغ نادری مشهد افتتاح و همه‌روزه ازساعت 8 صبح الی 17 به مدت دو ماه برای بازدید عموم مردم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70003/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول