اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

معماری ساختمان باید متناسب با فرهنگ رضوی باشد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: طراحی و معماری ساختمان متناسب با فرهنگ بومی و استانی و به‌ویژه فرهنگ رضوی باشد.

معماری ساختمان باید متناسب با فرهنگ رضوی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر صبح امروز در مراسم اعطای احکام هیئت مدیره ششمین دوره سازمان نظام مهندسی خراسان‌رضوی در محل استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: یکی از حوزه‌های نظام فنی، اجرایی و پروژه‌های عمرانی به‌ویژه در بخش ساختمان، سازمان نظام مهندسی است.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: قشر سازمان نظام مهندسی می‌توانند با توجه به تجارب و تخصص خود در حوزه آبادانی کشور موثر باشند و با هم‌افزایی از طریق تجمیع توانایی، کیفیت پروژه‌های عمرانی ساختمان را نسبت به گذشته دوچندان کنند.

فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: خراسان‌رضوی در حوزه ساختمانی پیشرو است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد که باید در این قسمت اهتمام جدی‌تری داشت.

وی تاکید کرد: یکی از حوزه‌های کاری، نظارت بر پروژه‌های عمرانی است که امیدوارم در فضای منطقی، امور استان را هدایت کند و نکته قابل توجه، ضرورت توجه به این حوزه در افق بلندمدت و میان مدت است که علی‌رغم استفاده از مصالح خوب، متاسفانه در حوزه ایجاد ساختمان پایدار مشکلاتی وجود دارد.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به ضعف نظارتی گفت: ضعف نظارتی ما در اجرای پروژه‌ها به مکان‌یابی بر می‌گردد و برخی نیز ناشی از منابع ناکافی در حوزه اعتبارات دولتی است که اجرای پروژه را دچار مشکل می‌کند و سبب می‌شود در زمان بهره‌برداری، پروژه قبل از افتتاح مستهلک شده باشد.

فروزان‌مهر تصریح کرد: باید در اجرای پروژه‌های عمرانی به‌ ویژه در حوزه ساختمان، ضمن توجه به مقررات ملی ساختمان مباحث فنی و اجرایی کشور مانند مبحث 19 و کنترل انرژی را رعایت کرد تا صرفه‌جویی در بخش انرژی اتفاق افتد.

وی با تاکید بر فعال کردن شورای فنی استان اظهار کرد: ما حجم عمده‌ای از پروژه‌های مسکن مهر را شروع کرده‌ایم اما در طراحی سیستم فاضلاب دچار مشکل هستیم چون در بستر دشت مشهد قرار گرفته و عدم توجه به مکان‌یابی سبب شده تا مبالغ زیادی را برای ایجاد شهرک فاضلاب و تاسیساتی متحمل شویم.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به نبود طراحی و معماری متناسب با شرایط گفت: در بازدیدی که از بافت‌های فرسوده مشهد داشتم شاهد بناهای کاملاً ناپایدار با متراژ کم بودم؛ پروژه‌ها از لحاظ کیفیت اجرا خوب بود اما نوع معماری آن متناسب با پایتخت معنوی ایران نبود و بهتر است که معماری ساختمان متناسب با فرهنگ بومی و استانی باشد.

فروزان‌مهر متذکر شد: برخی از پروژه‌ها از لحاظ ریالی و کیفیت اجرا قابل دفاع نیست و نظارت مهندسی بر پروژه‌ها ضروری است.

وی یادآور شد: فرهنگ مصرف‌زدگی در کشور با احداث بناهایی که از لحاظ طراحی و معماری رو‌به تجمل‌گرایی است به‌وجود می‌آید و مهندسان با طراحی بناهای بادوام و ارزان قیمت فضای صرفه‌جویی را در کشور به وجود آورند.

در پایان، اعطای احکام هیئت مدیره ششمین دوره سازمان نظام مهندسی حراسان‌رضوی توسط استاندار صورت گرفت.

انتهای پیام/70003/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول