اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سبزوار:

خرافه‌گرایی توطئه دشمنان برای رخنه در میان عزاداران حسینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سبزوار گفت: خرافه‌گرایی ابزاری است که دشمنان تلاش می‌کنند با استفاده از آن در میان عزاداران حسینی رخنه کنند.

خرافه‌گرایی توطئه دشمنان برای رخنه در میان عزاداران حسینی است

حجت‌السلام غلامحسین ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به فلسفه قیام عاشورا اظهار داشت: اصلاح جامعه دینی با دو اصل ایمان به مبدا و ایمان به معاد تحقق می‌یابد.

وی افزود: عدالت اجتماعی توام با تقوا در رهبر جامعه دینی سبب احیا اسلام ناب محمدی و تبیین ارزش‌های قیام عاشورا و نهضت حسینی می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به تاثیر حاکمیت در سیر اهداف آرمانی جامعه خاطرنشان کرد: حاکمیت امروز جوامع ناسالم سبب اشاعه جرم و جنایات شده و به همین صورت اشاعه فرهنگ دینی و علم ایمانی بستر نیل به اهداف آرمانی نظام اسلامی را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: علم بدون تقوا ضربه‌ای مهلک بر پیکره اسلام است و این ضربه به مراتب تاثیرات مخرب خود را بیشتر و بیشتر از جنگ‌های زیانبار تاریخ در جامعه مشهود می‌کند.

امام جمعه سبزوار با بیان شرایط سخت در حاکمیت سیدالشهدا گفت: گاهی معصومین در شرایطی قرار می‌گرفتند که برای جاودانگی اسلام، قرآن و عترت باید با حل چند مسئله به اصلاح جامعه می‌پرداختند اما نهضت حسینی با رویکرد احیا آزادگی و جاودانگی اسلام در برابر بروز و ظهور کفر بود.

وی ادامه داد: عاشورا صحنه طاعت عبد در برابر فرمان معبود است، امام حسین (ع) حرکت و قیام خود را بر مبنای اصلاح جامعه دینی و انجام رسالت معنوی انجام داده است.

ابراهیمی از خرافه‌گری و اعمال نامناسب اخلاقی چون قمه‌زنی در عزاداری حسینی یاد کرد وگفت: بروز و ظهور این حرکات گاهی بر مبنای عدم آگاهی صورت می‌گیرد و این نیازمند آگاهی صاحبان فضیلت و مبلغان در سطح جامعه است.

وی تصریح کرد: بعد دیگر این وصله‌های نامناسب بر لباس عزاداران حسینی توطئه‌سازی دشمنانی است که برای تخریب اعتقاد ما سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده‌اند.

ابراهیمی یادآور شد: قمه‌زنی و خرافه‌گرایی‌ها باید با دید کارشناسانه و عقلانی و در وهله نخست به دور از تهاجم‌گرایی حل و فصل شود.

انتهای پیام/ 70017/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول