اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد احیای امر به معروف همدان خبر داد

لزوم ورود مسئولانه در حوزه امر به معروف / اصلاح حجاب از مردان آغاز شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همدان با بیان اینکه باید در حوزه امر به معروف مسئولانه وارد شد، از وضعیت بی‌حجابی در جامعه انتقاد کرد و گفت: برای درست کردن حجاب ابتدا باید این روند را از مردان آغاز کنیم.

لزوم ورود مسئولانه در حوزه امر به معروف / اصلاح حجاب از مردان آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات استان همدان اظهار کرد: دلیل اینکه امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شده این است که ما لزوم احیای این مهم را نمی‌دانیم و ضرورت آن را در جامعه نمی‌شناسیم.

وی افزود: انسان هرگز به دنبال چیزی که نسبت به آن جهل مطلق دارد نمی‌رود و دنبال چیزی است که به آن شناخت و معرفت اجمالی داشته باشد لذا فریضه‌های بزرگ دیانت حقه، در جامعه ما مظلوم است.

امام جمعه همدان تأکید کرد: این در حالی است که نقش حیاتی و سازنده امر به معروف و نهی از منکر در جامعه براساس فرمایش حضرت علی‌(ع) در نهج‌البلاغه اینگونه است که تمام دیانت را به اندازه آب دهان انسان و امر به معروف و نهی از منکر را دریایی متلاطم عنوان می‌کند.

وی بیان کرد: این نکته به تنهایی بیانگر اهمیت و نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است و اگر این مطلب به خوبی برای مردم تبیین نشده و در آنها درونی نشود تمام تلاش‌ها در این زمینه به مانند کوبیدن بر آهن سرد هیچ سودی به دنبال ندارد.

محمدی ادامه داد: در ایران همه سنگ حجاب و برخورد با بی‌حجابان را به سینه می‌زنند، اما نمی‌توان حجاب را با ضرب چوب و چماق بر سر مردم فرو کرد، چرا که اهمیت و الزام حجاب هنوز برای زنان و دختران ما به عنوان یک ضرورت مطرح نشده و برای درست کردن حجاب ابتدا باید این روند را از مردان آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: در ایران لباس برخی مردان آنقدر وقیح است که انسان از مشاهده آن خجالت‌زده می‌شود، این در حالی است که حیوانات نیز حیا دارند، باید گفت زنانی که شوهرانشان به اندازه یک ارزن غیرت داشته باشند هرگز با بدحجابی در جامعه حاضر نمی‌شوند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان تأکید کرد: اصلاح امر حجاب و عفاف را ابتدا باید از مردان جامعه آغاز کرد و در این میان نباید با توبیخ و سخت‌گیری‌های بیش از حد کار را به لجبازی کشاند و باید دانست که تنها زنان ملزم به رعایت حجاب نیستند بلکه مردان نیز باید حجاب داشته باشند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر آب حیاتی است که تمام نهال‌های دین خدا را آبیاری می‌کند و با احیای آن تمام معروفات زنده می‌شود و محرمات نیز در جامعه از بین می‌رود و این خود حرکت بزرگی بود که توسط امام حسین(ع) آغاز شد و بدون آن تمام دین مرده است.

محمدی بیان کرد: با انتقال این حقیقت به پیکر جامعه و درونی شدن آن در میان اقشار مختلف، اکثر مردم برای احیای امر به معروف و نهی از منکر وارد میدان می‌شوند که لازم است مدیران و شوراهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در این حوزه جدی و مسئولانه ورود پیدا کنند.

در پایان همایش شهرداری همدان، فرمانداری ملایر و اداره کل فنی و حرفه‌ای به عنوان سه شورای برتر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام/89005/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول