اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب منطقه غرب خوزستان:

حاشیه رودخانه کرخه ساماندهی می‌شود+عکس

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب منطقه غرب خوزستان گفت: نخستین پروژه ساماندهی و حفاظت ساحل رودخانه کرخه در محدوده پل شهید ناجیان شوش آغاز به کار کرد.

حاشیه رودخانه کرخه ساماندهی می‌شود+عکس

حمید منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار داشت: کرخه پس از رودخانه‌های کارون و دز سومین رود پر آب کشور است که از مناطق زاگرس میانی و جنوبی سرچشمه می‌گیرد و پس از مسافتی 900 کیلومتری به تالاب هورالعظیم و هورالهویزه در جنوب غرب استان خوزستان منتهی می‌شود.

وی افزود: نامناسب بودن جنس زمین که عمدتا ماسه بادی است در مسیر رودخانه کرخه باعث فرسایش شدید ساحل شده به طوری که پیشروی آب به سوی جاده شوش – فکه باعث شده قسمتی از مسیر این جاده به فاصله حدودا 70 متری به عقب کشیده شود و جاده تغییر مسیر دهد.

مدیر امور آب منطقه غرب گفت: سازمان آب و برق خوزستان به عنوان متوالی حفاظت سواحل رودخانه‌های استان، مطالعات این کار را از سالیان پیش با همکاری شرکت‌های مهندسی مشاور آغاز کرده و طرح حفاظت ساحل مسیر رودخانه کرخه در محدوده پل شهید ناجیان شوش طی مناقصه به یک شرکت پیمانکار فعال در سطح استان واگذار شده و عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز شده است.

 

وی هدف از اجرای این پروژه را ساماندهی و حفاظت ساحل رودخانه کرخه دانست و افزود: برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و ایجاد فرصت سرمایه گذاری در بحث اجرای پروژه‌های تفریحی در این شهرستان این پروژه بزرگ آغاز شده است.

منصوری با اشاره به مشخصات طرح گفت: پروژه در حال انجام در ساحل سمت راست رودخانه کرخه و در بالادست پل شهید ناجیان به طول 580 متر است که با هماهنگی به عمل آمده بین کارفرما و مشاور، مسیر خط پروژه به نحوی بازبینی و طراحی مجدد شد که تعداد کمتری از درختان بومی موجود در محل مسیر پروژه قرار گیرند و حجم خاکبرداری کاهش یابد.

مدیر امور آب منطقه غرب خوزستان خاطر نشان کرد: اعتبار پیشنهادی اجرای این طرح حدودا 605 میلیون تومان پیش‌بینی شده که 110 میلیون تومان آن تخصیص یافته و هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای تکمیل این پروژه بیش از 400 میلیون تومان اعتبار نیاز است و در صورت تأمین این پروژه تا پایان سال‌جاری به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پل شهید ناجیان بر روی رودخانه کرخه قرار دارد و محور اتصالی به غرب کرخه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/72006/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول