اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر پلدختر:

شورای امر به معروف ونهی از منکر در ادارات پلدختر تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان پلدختر از تشکیل و راه‌اندازی شورای امربه معروف و نهی از منکر در ادارات این شهرستان خبر داد.

شورای امر به معروف ونهی از منکر در ادارات پلدختر تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، علی محمد گنجی ظهر امروز در همایش راهکارهای تقویت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات شهرستان پلدختر گفت: این شورا در اداراتی که تشکیل نشده راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: بسترهای لازم برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر فراهم شود، زیرا  فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای این فریضه بوده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر پلدختر با بیان اینکه فریضه امر به معروف به درستی تبیین نشده است، گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر نیاز امروز جامعه است و یکی از مصادیق معروف‌ها باید در ادارات و دستگاه‌های دولتی اعمال شود و مدیر این مصادیق را در اداره خود مشخص کند.

وی افزود: امربه معروف و نهی از منکر وظیفه فرد خاصی نیست، بلکه وظیفه همگانی است و در این رابطه مسئولان نظام اسلامی نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر مسئولیت مضاعف دارند.

گنجی با بیان اینکه توجه به امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می‌کند، تصریح کرد: توجه ادارات و دستگاه‌ها به اجرای هرچه بهتر این دستورالهی بسیار تاثیرگذار است، زیرا دشمنان اسلام و انقلاب هجمه سنگینی به فرهنگ کشور را آغاز کرده‌اند.

وی گفت: دشمن با هر وسیله و ترفندی در تلاش برای تضعیف ارزش‌های اسلامی در جامعه ایران است، بنابراین باید آگاهانه و با تمام توان در این مسیر هوشیار باشیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان پلدختر گفت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر در قالب تذکر لسانی  و پرهیز از خشونت باید صورت گیرد و غفلت از این امر  موجب آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود که این آسیب‌ها، خسارت مادی و ضربه‌های روحی زیادی در جامعه بر جای می‌گذارد.

در ادامه بخشدار مرکزی پلدختر گفت: مبارزه با بی‌تفاوتی انسان‌ها که خود نوعی امر به معروف و نهی از منکر محسوب است، از اهداف قیام امام حسین (ع)می‌شود.

اصغر قهرمانی امام خمینی (ره) را یکی از احیاگران امر  به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: محرم بهترین فرصت برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و این امر مهم الهی نباید تنها در  ماه  محرم خلاصه شود، بلکه در طول ایام سال باید به این مهم اهتمام ورزید.

وی با تاکید بر اینکه رعایت تذکر لسانی الزامی است، گفت: اگر این امر الهی به صورت صحیح و با رعایت جوانب آن در جامعه اجرا شود، جامعه را متحول می‌کند.

بخشدار مرکزی پلدختر اظهار داشت: اهداف امر به معرف و نهی از منکر باید در ایجاد رابطه‌های دوستانه پیگیری شوند، زیرا اهمیت فریضتین امر به معروف و نهی از منکر  نیاز ضروری جامعه است.

انتهای پیام/2304/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول