اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان:

90 هسته تذکر لسانی در همدان تشکیل شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان تعداد هسته‌‌های تشکیل شده به منظور تذکر لسانی را 90 مورد عنوان کرد و گفت: تعداد معتمدین آموزش دیده در این راستا 300 نفر و تعداد کارکنان آموزش دیده نیز یک هزار و 600 نفر هستند.

90 هسته تذکر لسانی در همدان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن بهرام‌نیا پیش از ظهر امروز در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات استان همدان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن دهه محرم شهادت امام‌ حسین(ع) اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در راستای اعتلای قیام امام حسین‌(ع) که همان احیای امر به معروف و نهی از منکر بود شکل گرفت.

وی افزود: اعضای این شورا به عنوان سیاست‌گذاران و مجریان این هدف متعالی قلم‌ زده، می‌اندیشند و سیاست‌گذاری می‌کنند تا این هدف متعالی را به صورت عملی و میدانی در محیط‌‌های اداری و دستگاه‌های اجرایی به صورت نرم به منصه ‌ظهور و بروز برسانند.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان خاطرنشان کرد: در این راستا در سطح استان بر اساس سیاست‌گذاری انجام شده از مرکز، برنامه‌ها و اقداماتی در قالب فعالیت‌های انجام شده توسط یکی از معاونت‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با عنوان معاونت ادارات و کارخانجات انجام گرفته است.

وی بیان کرد: هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر از طرف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با عناوین خاصی نامگذاری شده که روز نخست این هفته در یکم ماه محرم با عنوان «حماسه حسینی، بیداری اسلامی و حکومت مهدوی»، روز دوم ماه محرم با عنوان «بازار اسلامی، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و تشکل‌های اسلامی» و سومین روز از این هفته با عنوان «قانون‌مداری، وجدان کاری، سلامت اداری، تحکیم خانواده و روز جوان» نامگذاری شده است.

بهرام‌نیا ادامه داد: در طول مدت واگذاری مسئولیت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به این معاونت توانستیم با ایجاد تعامل همه‌جانبه ستاد در سطح استان نخستین اقدام را در پیگیری، تأکید و تشکیل شورا در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی منطبق بر بخشنامه ارسال شده توسط معاونت ریاست‌ جمهوری، پیگیری اجرای دستورالعمل این ستاد در استان و تشکیل شش شورای جدید در سال 91 انجام دهیم.

وی تصریح کرد: تأکید تشکیل منظم شوراها حول محور حفظ و رعایت شئونات اسلامی در دستگاه‌های مربوطه، بازدید از 49 دستگاه، سخنرانی بین صلاتین با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و اقدام به تهیه جزوه از آیات، احادیث و روایات در این باره و توزیع آن در میان پرسنل، شرکت در 15 جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استانی و شهرستانی، شرکت در همایش‌های استانی و... از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان تعداد شعب شوراهای امر به معروف و نهی از منکر استان را 121 شعبه عنوان کرد و افزود: میانگین اعضای شوراها 600 نفر و تعداد تذکر لسانی عنوان شده 4 هزار و 854 مورد است.

وی تعداد هسته‌های تشکیل شده به منظور تذکر لسانی را 90 مورد عنوان کرد و گفت: تعداد معتمدین آموزش دیده در این راستا 300 نفر و تعداد کارکنان آموزش دیده نیز یک‌هزار و 600 نفر هستند و تاکنون 300 مسابقه کتابخوانی، 600 جلسه شورا و 125 مورد نشست و همایش برگزار شده است.

بهرام‌نیا بیان کرد: یک گروه بازرسی 9گانه در سطح استان شکل گرفته و از تمام ادارات به صورت میدانی بازدید می‌کند و فضای فیزیکی نمازخانه و فضای معنوی حاکم بر ادارات مورد پالایش و اندازه‌گیری قرار گرفته که شاهد نتایج رضایت‌بخشی در این امر بودیم.

وی در پایان گفت: در این بازدیدها تذکر لسانی لازم داده شد و در مرحله دوم بازدیدها نتایج مطلوب‌تر و کاستی‌های گذشته برطرف شده بود که این بازرسی‌ها به صورت مستمر تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/89005/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول