اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‎الله علم‌الهدی:

احساس مسئولیت در جامعه سبب اجرای امر به معروف می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: اگر احساس مسئولیت در همه افراد جامعه سرازیر شود به خودی خود مردم مجری امر به معروف خواهند بود و این کار، کار رسانه‎های ملی و سایر جریان‎های ارتباطی و اطلاعاتی جامعه است.

احساس مسئولیت در جامعه سبب اجرای امر به معروف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‎الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع ضابطین امر به معروف اظهار داشت: رسانه‎های ملی و جریان‎های ارتباطی باید سعی کنند با برنامه‎های آموزشی، ترویجی و تبلیغی این احساس را در مردم زنده کنند.

وی با تاکید بر اینکه احساس مسئولیت باید از کارگزاران نظام شروع شود متذکر شد: این تکلیف بعد از کارگزاران به مردم باید برسد لذا وقتی کارگزاران نظام فقط رویکردشان به مسئولیت اداری معطوف شود و در براندازی فساد در جامعه برای خودشان مسئولیتی قائل نباشند نمی‎توانیم در جامعه احساس مسئولیت ایجاد کنیم.

اگر جامعه‎ای زنده باشد در مقابل نامشروع و منکرات سکوت نمی‎کند

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگر جامعه‎ای زنده باشد در مقابل نامشروع و منکرات سکوت نمی‎کند خاطر نشان کرد: کسانی که خود را تابع ولایت می‎دانند نباید در برابر وجود مظاهر ضدارزشی و دهن‎کجی به ولایت بی‎تفاوت باشند چرا که مسئله امر به معروف و نهی از منکر نشان دهنده حیات جامعه و زنده بودن آن است.

علم‎الهدی ابراز داشت: اگر قرار باشد جریان کارگزار نظام بر این خاصیت جامعه بی‎نقش باشد این جامعه حیات خود را از دست خواهد داد و گناه و منکرات در هر فردی از جامعه همانند ویروسی است که به جان ملات می‎افتد و نقطه اتصال مردم را به ولایت خراب می‎کند.

وی تاکید کرد: اگر ویروس معصیت و آفت نافرمانی خدا بر جوانان جامعه مسلط شود دیگر این جوان مدافع انقلاب نخواهد بود و دشمن نیز از 33 سال قبل تا به امروز به این نتیجه رسیده است لذا تنها راهی که ملات ولایت را بین مردم فرسوده می‎کند مسئله گناه و فحشا است.

در مقابل منکرات نباید بی‎تفاوت باشید

امام جمعه مشهد خطاب به پاسداران نظام و کارگزاران اظهار داشت: در مقابل منکرات نباید بی‎تفاوت باشید و اگر پندار غلط بی‎تفاوتی در بین کارگزاران اجرایی نفوذ کند خطر بزرگی دین و انقلاب را تهدید خواهد کرد.

انتهای پیام/2307/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول