اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت معاون حفظ آثار دفاع مقدس از حماسه سوسنگرد

سقوط یا حصر سوسنگرد در گرو ثانیه‏‌ها بود/نقش بی‏‌بدیل رهبری در حماسه سوسنگرد

خبرگزاری فارس: معاون ادبیات و انتشارت حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس ضمن اشاره به نقش بارز رهبر فرزانه انقلاب در حماسه سوسنگرد گفت: سقوط یا حصر سوسنگرد در گرو ثانیه‏‌ها بود.

سقوط یا حصر سوسنگرد در گرو ثانیه‏‌ها بود/نقش بی‏‌بدیل رهبری در حماسه سوسنگرد

حسن رسولی در گفت‌‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: همایش‏های مرتبط با جریان آزادسازی سوسنگرد از سه سال گذشته با پیدا شدن سند و دست‏ن‌وشته رهبر فرزانه انقلاب و شهید چمران و رونمایی از آن آغاز شد.

وی ادامه داد: از آن روز به بعد، هر ساله برنامه‏‌ریزی‏های منظم و منسجمی برای برگزاری یادواره‌‏های سوسنگرد در سراسر کشور انجام می‏شود.

رسولی اضافه کرد: ارزش عملیات نظامی سوسنگرد از آنجا نشأت می‏گیرد که اگر حصر این شهر مرزی حساس محقق نمی‏شد، چه بسا اهواز و به تبع آن، منطقه عملیاتی استان خوزستان با پیش‏روی ارتش بعث سقوط می‏کرد.

معاون ادبیات و انتشارت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس افزود: یکی دیگر از دلایل اهمیت موضوع حصر سوسنگرد، حساسیت آن به لحاظ زمانی بود.

وی ادامه داد: اگر روز 26 آبان ماه سال 1360 کمی تعلل از نیروهای ایرانی رخ می‏داد یا ارتش بعث پیش‏روی خود را کمی زودتر آغاز می‏کرد، شاید شرایط به گونه‌‏ای دیگر رقم می‏خورد.

رسولی اضافه کرد: دشمن تنها کافی بود با رساندن نیرو و تجهیزات یگان‏های پیاده و زرهی خود به جاده دزفول- اهواز، این مسیر مهم را مسدود کند؛ در این صورت ارتباط با اهواز به سختی میسر می‏شد.

نقش رهبر فرزانه انقلاب در حماسه سوسنگرد

معاون ادبیات و انتشارت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس با اشاره به نقش رهبر فرزانه انقلاب در حماسه سوسنگرد گفت: از روز پنجم آغاز جنگ تحمیلی، مقام معظم رهبری وارد مناطق عملیاتی شدند.

وی ادامه داد: ایشان از نزدیک مسائل مختلف مناطق جنگی را بررسی می‏کردند و تحولات را مورد رصد قرار می‏دادند.

رسولی اضافه کرد: حضور معظم‏‌له در منطقه با چنان تأثیرگذاری شگرفی همراه بود که این مهم به سرعت در روحیه رزمندگان جلوه‏‌گر می‏شد.

معاون ادبیات و انتشارت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس درباره رابطه نزدیک رهبر معظم انقلاب و شهید چمران در عرصه حماسه‌‏سازی سوسنگرد خاطرنشان کرد: در آن روزها، توجه شهید چمران به جوهر وجودی رهبر فرزانه انقلاب با وجود آشنایی نه چندان طولانی با ایشان مثال‏‌زدنی بود.

وی تصریح کرد: این ارادت قلبی به حدی بود که شهید چمران در زمینه‏‌های مختلف همواره خواستار استماع و اعمال اظهار نظرات مقام عظمای ولایت بود.

رسولی اضافه کرد: توجه شخصیتی همچون شهید چمران با مدرک دکترای فیزیک پلاسما، عضویت در سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا)، چریک انقلابی مبارز در مصر و لبنان و ... به رهبر معظم انقلاب نشان‏‌دهنده از پی بردن آن شهید به جوهر وجودی ایشان است.

معاون ادبیات و انتشارت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس افزود: به هر ترتیب، در سایه درایت رهبر فرزانه انقلاب، فرمان اکید امام راحل(ره) برای شکست حصر، رشادت‏های شهید چمران و از خود گذشتگی‏‌های رزمندگان جان بر کف کشورمان سوسنگرد از سقوط حتمی رهایی یافت.

انتهای پیام/2568/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول