اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن فلزی و لوازم‌خانگی استان اصفهان:

بازگشایی ال‌سی‌های داخلی مشکلات بخش صنعت را رفع می‌کند

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن فلزی و لوازم‌خانگی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: بازگشایی مجدد ال‌سی‌های ریالی در داخل، می‌تواند بسیاری از مشکلات بخش صنعت و معدن را رفع کند.

بازگشایی ال‌سی‌های داخلی مشکلات بخش صنعت را رفع می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، قاسم‌علی جباری تصریح کرد: بانک‌ها ال‌سی‌های داخلی را به دستور بانک مرکزی ملغی کرده‌اند و این مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است و آنها باید وجه کالا را نقد پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها هم مشکلاتی را به وجود آورده، بیان کرد: با مدیریت صحیح در داخل می‌توانیم از این شرایط گذر کنیم.

دبیر انجمن فلزی و لوازم خانگی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان درباره ال‌سی‌های خارجی تشریح کرد: در گذشته بخشی از این ال‌سی‌ها با چک و سفته هم گشایش می‌یافتند، اما در حال حاضر باید هزینه‌ها به صورت نقد پرداخت شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن 30درصد مبلغ اعتبار هم به عنوان ضمانت برگشت کالا باید پرداخت شود که افزایش قیمت کالا را به دنبال دارد، در این صورت قدرت خرید مردمی که درآمد ثابت دارند، پایین می‌آید.

جباری با اشاره به اولویت‌بندی کالاهای وارداتی در دریافت ارز مرجع گفت: این کار نیاز به نظارت را بیشتر می‌کند، چرا که علاوه بر احتمال ایجاد رانت، خدمات تنها به بعضی از کالاها و تولیدکنندگان برسد؛ بازار ارز را هم به سمت چند نرخی شدن پیش می‌برد.

وی ادامه داد: از سویی ارز مبادلاتی هم گران است و تأمین نقدینگی را برای تولیدکننده مشکل می‌کند که امیدوارم راهی برای برون‌رفت از این بن‌بست پیدا شود.

انتهای پیام/63001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول