اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

رهبری شرط لازم و مردم شرط کافی برای تحقق حاکمیت دینی هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رهبری را شرط لازم و مردم را شرط کافی برای تحقق حاکمیت دینی عنوان کرد.

رهبری شرط لازم و مردم شرط کافی برای تحقق حاکمیت دینی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی سعیدی صبح امروز در آغاز سفر یک روزه خود به استان قزوین در جمع پاسداران سپاه این استان در تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) استان اظهار کرد: از دیرباز خداوند وعده انقلاب و برچیده شدن فرعونیان را داده بود به طوریکه فرعون با تمام توان و اراده می‌خواست جلوی انقلاب حضرت موسی را بگیرد و بنا به گواهی تاریخ بیش از 100 هزار کودک را در این مسیر سر بریدند ولی اراده خداوند محقق و موسی‌بن‌عمران به دنیا آمد.

وی با بیان این مطلب که سه زن در تحقق این مهم تأثیرگذار بودند تصریح کرد: خواهر حضرت موسی، مادر حضرت موسی و همچنین آسیه سه زنی بودند که با وجود مقابله فرعون و همه ابزارش به امر خدا موجب زنده ماندن موسی شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: خداوند مهر موسی را در دل آسیه انداخت تا او را به فرزندی قبول کند و این چنین شد که موسی (ع) به امر خدا زنده ماند.

وی ادامه داد: در زمان امام عسگری نیز خود امام، عمه امام عسگری و همچنین نرگس خاتون در تحقق امر الهی مؤثر بودند در مقطع سوم نیز که امروز است ذات حق تعالی در برابر دنیای باطل ایستاده است و بناست تا این امر خداوند نیز محقق شود و تشابه این سه دوره تاریخی تقابل ذات خدا در برابر ذات بندگان عصیان‌گر است ولی تفاوتش در این مهم است که آنجا مسئله وجود رهبری مطرح بود ولی امروز تحقق حاکمیت دین مسئله مهم و اساسی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حاکمیت دینی را دو بعدی دانست که یک بعدش حاکمیت الهی است و خاطرنشان کرد: مردم شرط کافی برای تحقق حاکمیت دینی هستند هر وقت مردم ظاهر شوند امام نیز ظاهر می‌شود ولی اگر مردم غایب شوند امام نیز غایب و اگر مردم کاملا غایب شوند حکومت ضد دینی مانند حکومت یزید بر سر کار آمده و امام نیز شهید می‌شود.

سعیدی با اشاره به این مهم که برای ظهور امام زمان 5 نوع آمادگی لازم است و اولین آن آمادگی فردی است تأکید کرد: بنا نیست که امام زمان (عج) با ذکر و ورد تحول به وجود آورد بلکه فلسفه خلقت نیز این بوده که انسان بفهمد و با آگاهی حرکت کند و لازمه ظهور نیز همین فهم و آگاهی و بصیرت است.

سعیدی با تأکید بر این مطلب که امروز نیز مانند دو دوره ذکر شده تقابل ذات الهی و بندگان عصیان‌گر وجود دارد عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران تبلور اراده ذات باری تعالی می‌تواند باشد و باید این آمادگی پنج‌گانه برای ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

سعیدی با اشاره به برخی اظهار‌نظرها در خصوص رابطه با آمریکا تصریح کرد: افرادی که زمزمه مذاکره با آمریکا را مطرح و در مناظره‌ها آن را تکرار و برخی نیز در روزنامه‌ها با افتخار از آن یاد می‌کنند در این مسیر قرار ندارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: امروز تقابل تمام نمای اسلام و کفر کاملا مشهود است و کانون اسلام ایران و آمریکا نیز کانون کفر است.

وی تغییر در ماهیت درگیری‌ها را دومین عامل مهم برای ظهور امام زمان (عج) عنوان و یادآور شد: امروز نبرد متقارن به نبرد نامتقارن تبدیل شده و یک جریانی به نام حزب‌الله بزرگترین طرح خاورمیانه را به هم می‌زند وقتی موشک‌های حماس به تلاویو برسد مشخص است اوضاع برای صهیونیست‌ها چقدر رقت‌بار شده و این تغییر و تحمیل شرایط سخت و ذلت‌بار بر رژیم صهیونیستی نیز از برکات انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است.

سعیدی با بیان این مطلب که گسترش نبرد سخت به سه نبرد سخت، نیمه سخت و نرم از دیگر عوامل ظهور امام زمان (عج) است بیان کرد: قلب تپنده دنیا و کانون سیاسی جهان خاورمیانه است و به اذعان خود غربی‌ها جمهوری اسلامی ایران بزرگترین زلزله در این کانون است که در پس اسلام در این منطقه به وجود آمده و همچنین وجود 540 میلیارد ذخایر انرژی خاورمیانه که از الطاف الهی است در این منطقه بر اهمیت خاورمیانه می‌‌افزاید.

وی ادامه داد: مسائل ژئوپلیتیک و همچنین سوق‌الجیشی که موجب می‌شود شریان اقتصادی غرب یعنی تنگه هرمز در این منطقه واقع شود نیز بر اهمیت خاورمیانه افزوده است.

سعیدی با اشاره به تحولات سوریه و حضور تروریست‌ها در آن عنوان کرد: دو سال است که دلارهای قطر و عربستان توان مدیریتی ترکیه و سلاح‌های غربی برای سرنگونی سوریه و ایجاد فتنه در این کشور به کار گرفته شده‌اند و برای مقابله با هلال شیعی در صدد شکل دادن هلال اخوان‌المسلمین هستند.

سعیدی اضافه کرد: سلفی‌ها با اخوانی‌ها در تضاد هستند و ترکیه نیز با مرسی در تضاد است ولی اینها برای مقابله با هلال شیعی در کنار یکدیگر قرار گرفته و در صدد ضربه زدن و سقوط حکومت سوریه هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جنگ غیر مستقیم از شیوه‌های جنگی غرب علیه اسلام و جمهوری اسلامی ایران است یادآور شد: آنهایی که حرف از تغییر دیپلماسی، نظام و رابطه با آمریکا می‌زنند، باید بدانند آمریکایی‌ها پول‌های همین کشورها را با اسلام هراسی و شیعه‌هراسی خرج می‌کنند تا به اهداف و مقاصد خود دست پیدا کنند.

وی در ادامه با تشریح مسائل سیاسی روز عنوان کرد: اصول‌گرایی در شخص احمدی‌نژاد خلاصه نمی‌شود بلکه اصول‌گرایی یک طیف عظیم در جامعه است که 11 سال این جریان در کشور کار کرده و دستاوردهای مطلوبی را در عرضه داخلی و بین‌المللی داشته است.

سعیدی با اشاره به این مطلب که بین اصولگرایی و اصولگرایان تفاوت وجود دارد خاطرنشان کرد: همانگونه که بین اسلام و مسلمانان می‌تواند تفاوت وجود داشته باشد بین اصولگرایان و اصولگرایی نیز تفاوت وجود دارد ولی آنچه که مهم است این است که اصولگرایی ارزشمند بوده و باید حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر چه که خوب است باید ترویج یافته و هر چه که بد است باید از بین برود بیان کرد: این مردم بودند که مدیریت کشور را به دست جریان اصولگرایی سپردند و امروز در این مقطع حساس که دشمن در عراق به دنبال ایجاد ناامنی و در ترکیه، سوریه و دیگر کشورهای همسایه در پی اهداف شوم خود می‌باشد کشور نیاز به وحدت و انسجام دارد و این همدلی و اتحاد بین مردم و مسئولین از اهمیت بالایی برخوردار است.

سعیدی یادآور شد: شکستن خط مقاومت در منطقه مهار و کنترل بیداری اسلامی، تغییر در ساختار از طریق فشار و تغییر محاسبات از اهداف دشمنان است که در این برهه این مدیران ارزشمند هستند که با استقامت، ایستادگی می‌کنند و فشارها نباید در اراده مسئولین تأثیرگذار باشد همانطور که در اراده مقام معظم رهبری تأثیرگذار نیست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: استقامت در برابر تحریم‌ اقتصادی دشمن نیز نقش مهمی در تغییر معادلات اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی ما دارد.

سعیدی با تشریح 5 عامل مؤثر در ظهور امام زمان (عج) که نخستین آنها آمادگی فردی است یادآور شد: اگر تلاش برای حکومت اسلامی نباشد نماز و دعا نیز فایده‌ای ندارد.

وی آمادگی سبب‌ساز را دومین عامل ذکر کرد و یادآور شد: باید تلاش در عرصه سیاسی تلاش برای ظهور باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: سومین عامل تشکیل حکومت ولایت فقیه است که باید پیش از حکومت امام زمان حکومتی شبیه به حکومت حضرت به وجود بیاید.

وی در تشریح عامل چهارم بیان کرد: تحول در خاورمیانه و انقلاب اسلامی ایران باید بستر مناسب را برای بیداری اسلامی به وجود آورد و این جمهوری اسلامی است که امروز اسلام و ارزش‌ها را برای کشورهای دیگر به الگو تبدیل کرده است.

وی در ادامه در بخش پرسش و پاسخ این برنامه عنوان کرد: دشمن بنا دارد در همه عرصه‌ها فشار را افزایش دهد و امروز سپاه با نرم بالایی که در تمام ارزش‌ها دارد نمره‌ای مطلوب و قابل قبول گرفته است.

وی با تمجید از نوع نگاه پاسداران به ولایتمداری و مسائل سیاسی تصریح کرد: نشر کتب مختلف از جمله کتاب‌های انسان مطلوب، معنویت، معیارها و مبانی شایستگی پاسداری از جمله اقداماتی است که در راستای تقویت بنیه پاسداران صورت گرفت.

سعیدی عرف، شرع و اصول سازمانی را از مهمترین عوامل در بدنه سپاه دانست و تأکید کرد: پاسداران امروز با رعایت این سه اصل نمره خوب و قابل قبولی را در بدنه نظام کسب کردند.

وی در خاتمه سه اصل هماهنگی با رهبری، مدیریت قوی برای اداره کشور و ارزشی بودن را از اوصاف یک رئیس جمهور دانست که از نظرسنجی‌های مردمی خارج شده و با تاکید بر اینکه اصولگرایان در اداره کشور موفق بوده‌اند خاطرنشان کرد: انتخابات آینده بی‌تردید انتخاباتی با شکوه و پرشور خواهد بود.

 در پایان این مراسم با حضور سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر (ج)، اسدالله رضوانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان و حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس از شخصیت حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در سپاه به خاطر نقش ارزنده ایشان در تبیین منویات مقام عظمای ولایت و در دفاع از هویت پاسداری و ارزش‌های این نهاد مقدس در برابر هجمه‌های دشمنان داخلی و خارجی با تقدیم هدیه‌ای تجلیل شد.

انتهای پیام/2667/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول