اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از فوتسال، فوتبال، هندبال و بدمینتون

صبا نماینده قم در لیگ برتر کشتی فرنگی شد

خبرگزاری فارس: تیم کشتی فرنگی قم امسال با نام صبا در مسابقات قهرمانی لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور حضور می‌یابد.

صبا نماینده قم در لیگ برتر کشتی فرنگی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کشتی فرنگی در سال جاری یکی از موفق‌ترین رشته‌های انفرادی ورزش قم در کسب مدال از مسابقات داخلی و برون‌مرزی بوده است و در نظر دارد با این توانمندی بالا بعد از سال 1387 یک بار دیگر در لیگ برتر باشگاه‌های کشور شرکت کند.

در سال جاری کشتی‌گیران قمی پنج مدال از پیکارهای کشتی فرنگی بین‌المللی، آسیایی و جهانی کسب کرده‌اند و وقتی این مهم به اطلاع مسئولان استان قم و به خصوص باشگاه صبا رسید، آنها مشتاق حضور تیم کشتی فرنگی قم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور شدند و بدین ترتیب استاندار قم به عنوان رئیس مجمع باشگاه صبا دستور حضور صبا در لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور را صادر کرد.

این در حالی است که در چند سال اخیر نبود حامی مالی سبب محرومیت کشتی قم از لیگ برتر کشتی فرنگی قهرمانی باشگاه‌های کشور شده بود اما امسال با حمایت‌های باشگاه صبای قم، فرنگی‌کاران مستعد قمی حضور موفق در لیگ برتر کشتی فرنگی کشور را تجربه خواهند کرد.

مسابقات فصل جدید لیگ برتر کشتی فرنگی قهرمانی باشگاه‌های کشور از نیمه دوم آذر ماه سال جاری آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه باشگاه صبای قم حامی مالی تیم کشتی فرنگی قم خواهد بود، صبا با ترکیبی از چهره‌های بومی کشتی فرنگی قم که در بین آنها قهرمانان آسیا و جهان نیز حضور دارند، در این لیگ قوی و مطمئن به روی تشک می‌رود.

به نظر می‌رسد حمایت باشگاه صبا که زمینه حضور کشتی فرنگی قم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور را فراهم کرد، به زودی زمینه بارور شدن استعدادهای ورزشکاران و بالاتر رفتن سطح کشتی استان را به دنبال داشته و کشتی قم که سرشار از چهره‌های شاخص این رشته ورزشی است در سطح اول کشتی کشور بدرخشد.

هیئت کشتی قم در حالی امکانات لازم به منظور حضور تیم کشتی صبای قم در لیگ برتر را به وجود آورده است که این امر بعد از سال 1386 با حضور تیم کشتی فرنگی ارم کیش قم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور فراهم شد و اکنون صبا در لیگ برتر حضور می‌یابد.

به همین منظور هم‌اکنون دو سالن اختصاصی کشتی دولتی در استان قم وجود دارد و کشتی‌گیران دعوت شده به اردوی تیم کشتی فرنگی صبای قم زیر نظر مربیان خود آماده حضور در فصل جدید مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور می‌شوند، تیمی که در بین آنها چند قهرمان جهانی، آسیایی و بین‌المللی نیز حضور دارند.

انتهای پیام/78002/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول