اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز ماه محرم صورت گرفت

برگزاری دومین همایش استانی شعر تخصصی دفاع مقدس در خلخال

خبرگزاری فارس: دومین همایش استانی شعر تخصصی دفاع مقدس در اولین روز ماه محرم و در شهرستان خلخال برگزار شد.

برگزاری دومین همایش استانی شعر تخصصی دفاع مقدس در خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در دومین همایش استانی شعر تخصصی دفاع مقدس در خلخال اظهار داشت: شعر یکی اقسام هنر است که می‌توان با اهرم توانمندی همچون هنر سرودن شعر در جاری ساختن فرهنگ ایثار و شهادت و نشر ارزش های دفاع مقدس تلاش کرد.

ذکی‌الله خوشبخت گفت: این همایش تخصصی با هدف گرامیداشت سالروز فتح سوسنگرد با شرکت 98 شاعر از کل استان در شهرستان خلخال آغاز به کارکرد که پنج اثر از سروده‌های شاعران به دبیرخانه این جشنواره رسید و مورد نقد و بررسی داوران و ناظرین این همایش قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل افزود: انتقال ارزشمند داشته‌های دفاع مقدس وظیفه همگانی است و در این راه تلاش گسترده در حوزه هنر و شعر انجام می‌گیرد که این بهترین بستر برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

خوشبخت تصریح کرد: اگر در مسیر درست برای پویایی اراده گام بر داریم شاهد اراده‌های استوار در حفظ داشته‌ها خواهیم شد .

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: خلخال شهر علما و مشاهیر بوده و استعداد‌های فراوان فرهنگی در تار و پود مردمان این شهر وجود دارد که با کشف استعداد‌ها در حوزه شعر و هنر می‌توان از ابزار قوی در راستای شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت بهره ‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار خلخال نیز ابراز داشت: شعرا و علاقمندان به رشته شعر تلاش کنند ادبیات دفاع مقدس که غنی و تاسی گرفته از ادبیات عاشورا است و در انقلاب اسلامی ما هم نمود بیشتری داشته است را در کنار به کارگیری رهنمود‌های مقام معظم رهبری به کار گرفته و با قلم فرسایی دفاع مقدس را بیشتر در جامعه جلوه‌گر سازند.

هوشنگ محمدی گفت: در عصر کنونی شعر و مفاهیم شعری وسیله‌ای برای انتقال افکار بوده که به کارگیری صحیح الفاظ و متون تخصصی در شعر و نگاه ویژه به اهمیت شعر می‌تواند در کنار تلاش‌های دو چندان علاقمندان به مجموعه‌ای نفیس در جامعه تبدیل شده و علاقمندان بیشتری را به سوی شعر رهنمود سازد.

فرماندار خلخال افزود: قیام ماندگار حضرت امام خمینی (ره) علیه ظلم و ستم در کشورمان در دهه‌های گذشته نشأت گرفته از قیام خونبار امام حسین (ع) بوده و شهدا و رزمندگان نیز با نصب العین قرار دادن فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و نبرد علیه دشمن از تمامیت ارضی کشورمان دفاع و ثابت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس در دومین همایش شعر تخصصی استان در خلخال اشعار لیلا سفیدیان و شبنم فرضی‌زاده از اردبیل، علی اوسط اسماعیل‌پور از گرمی، کیوان قربانی از مشگین‌شهر و پرناز قربانی از خلخال با حضور هیئت داوران این همایش مورد نقد و بررسی قرار گرفته و به عنوان اشعار منتخب معرفی شد.

در حاشیه این همایش نیز با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان از کتاب زینت عاشورا نوشته عشق‌علی حیدری‌تیل رونمایی شد، مباحث موضوعی این کتاب به حماسه عاشورا و قیام امام حسین (ع) و دفاع مقدس می‌ پردازد که در یک هزار جلد چاپ شده است.

انتهای پیام/62008/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول