اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

تجاوز به نوار غزه با حمایت رسمی آمریکا همراه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به نوار غزه با سکوت آشکار مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر و حمایت رسمی آمریکا همراه است.

تجاوز به نوار غزه با حمایت رسمی آمریکا همراه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه اظهار داشت: تجاوز آشکار اسرائیل به نوار غزه با سکوت آشکار مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر و حمایت رسمی آمریکا همراه است.

وی افزود: مردم غزه هواپیما، لشکری و تجهیزات نظامی متداول ندارند که بخواهند به کسی حمله کنند، این دنیایی که حقوق بشر را به دروغ فریاد می‌زند حامیان رژیم صهیونیستی هستند.

عسکری با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال جبران شکست‌های سوریه و تحریم‌های ایران هستند، تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب در سال گذشته، ما از جریان نابودی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم و برای نابودی آن هر چه که از دستمان برآید، انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بهره رژیم صهیونیستی از این جریان تسریع نابودی خود است، خاطرنشان کرد: بر اساس آیات سوره اسرا وعده الهی است که تنها کاری که سردمداران رژیم صهیونیستی با حمایت کفار استکبار انجام می‌دهند سرعت بخشیدن به این نابودی است.

عسکری با اشاره به روز 30 آبان ماه که مصادف با برگزاری جشنواره سراسری یادمان ولایت به بهانه سالروز تبعید رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران ستمشاهی به شهرستان جیرفت برگزار می‌شود، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی طوری برنامه‌ریزی کنند که همه بتوانند از این آیین که با حضور سخنرانان و مداحان کشوری برگزار می‌شود، استفاده کنند.

امام جمعه جیرفت گفت: تأثیر کلامی که از زبان جاری می‌شود و گوش می‌شنود از نظر روانی با کتاب خواندن و دیدن تلویزیون یکی نیست و حضور در این آیین از مصادیق بارز تعظیم شعائر الهی است.

عسکری اذعان داشت: اقامه عزای امام حسین (ع) فضیلت بسیار دارد اما دلیل بر این نیست که صدای سینه‌زنی و مداحی را به خانه‌های مردم برسانیم و سبب اذیت آن‌ها شویم.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی از سد معبر و از ذبح احشام در مسیر تردد مردم خودداری کنند، افزود: در راستای از بین بردن خرافه از نصب تمثال‌های بی‌اساس در این ایام به نام امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) خودداری شود.

عسکری بیان داشت: با توجه به اینکه افراد عزادار امام حسین هستند، باید شکل، شمایل و روحیه امام حسینی(ع) داشته باشد و از پوشیدن لباس‌های نامتعارف پرهیز کنند.

وی با توصیه به پرهیز از طولانی شدن آیین‌ عزاداری گفت: اشعار و روضه‌ها باید دارای درس و پیام باشند و عزاداری‌های ناب جان مردم را با جرعه‌های ناب از کوثر محبت اهل بیت (ع) سیراب کند.

عسکری با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، بیان داشت: باید نسبت به احیای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر که دیگر فرایض در پرتو آن احیا می‌شوند، همت کنند.

به گزارش فارس، در پایان نماز جمعه نمازگزارن با راهپیمایی از مقابل مسجد جامع تا فرمانداری این شهرستان تجاوز رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین را محکوم کردند.

انتهای پیام/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول